Telewizja2023-02-14
12

TVN24 liderem kanałów informacyjnych, spory wzrost TVP Info

Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w styczniu było TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogły stacje Telewizja wPolsce.pl i Wydarzenia24, najniższym wynikiem - News24, wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średni dobowy udział TVN24 w styczniu 2023 roku wyniósł 4,76 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 9,68 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugie było TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 4,43 proc. (po wzroście o 13,88 proc.).

Podium uzupełnia Polsat News. W styczniu br. kanał miał 1,64 proc. udziału, po wzroście względem stycznia 2022 roku o 3,80 proc.

Czwarte miejsce zajął kanał TVP3, którego udział wyniósł 0,92 proc. (do góry o 9,52 proc.).

Wydarzenia24 zwiększyły wynik o 85 proc.

Z szóstego na piąte miejsce awansował kanał Wydarzenia24. Średni rynkowy udział stacji w styczniu br. wyniósł 0,63 proc. Stacja względem stycznia 2022 roku zanotowała wzrost o 85,29 proc.

Z kolei największy wzrost w zestawieniu zanotowała Telewizja wPolsce.pl, której wynik zwiększył się o 100 proc. do 0,02 proc. Kanał w zestawieniu był dziewiąty.

147 widzów News24

Ostatni w zestawieniu był nowy kanał News24 (uruchomiony przez Astro), który nadaje od marca ub.r. Stację w styczniu br. śledziło średnio zaledwie 147 widzów, wynika z danych. Jak zapewnia właściciel, News24 jest dopiero na etapie budowania portfolio widzów, m.in. poprzez wchodzenie do coraz to nowych sieci kablowych - stąd takie wyniki.

Największy udział (5,35 proc.) wśród grup kanałów newsowych w styczniu br. miała Telewizja Polska, mająca w portfolio stacje TVP Info oraz TVP3 i notująca wzrost o 13,11 proc. Kanały wyprzedziły anteny newsowe Telewizji TVN, których udział zmniejszył się o 8,35 proc. do 5,27 proc. (łączne dane dla TVN24 i TVN24 BiS).

Rynek kanałów informacyjnych wzrósł o 4 proc.

Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w styczniu 2023 roku wyniósł 13,14 proc. Było to o 4,29 proc. więcej niż w styczniu 2022 roku.

TVN24 na czele również w 16-49

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji zdecydowanego lidera wśród stacji informacyjnych w styczniu 2023 roku znalazło się TVN24 z wynikiem 2,77 proc., po spadku o 8,28 proc.

Drugie miejsce zajęło TVP Info. Stacja miała 1,70 proc. udziału, po wzroście o 8,97 proc. Udział trzeciego Polsat News wyniósł 1,14 proc. (spadek o 1,72 proc.).

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był też TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,09 proc. udziału, po spadku o 7,21 proc.

Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 7,05 proc. udziału w rynku, po wzroście o 2,62 proc.

Autor:mk

KOMENTARZE(12)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas