Telewizja2023-08-04
16

TVN24 liderem kanałów informacyjnych. Zyskuje TVP Info

Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w lipcu było TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogła stacja Biznes24, a najwięcej straciła Telewizja wPolsce.pl - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średni dobowy udział TVN24 w lipcu 2023 roku wyniósł 5,46 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,33 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Wiceliderem było TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 5,27 proc. (po wzroście o 10,48 proc.).

Podium uzupełnia Polsat News. W lipcu br. kanał miał 1,70 proc. udziału, po spadku względem lipca 2022 roku o 10,99 proc.

Tuż za podium znalazł się kanał TVP3, którego udział wyniósł 1,19 proc. (do góry o 16,67 proc.). Czołową piątkę uzupełnia kanał Wydarzenia24. Średni rynkowy udział stacji w lipcu br. wyniósł 0,79 proc. Stacja względem lipca 2022 roku zanotowała wzrost o 14,49 proc.

Biznes24 z największym wzrostem

Największy wzrost w zestawieniu zanotowała stacja Biznes24, której wynik zwiększył się o 100 proc. do 0,02 proc. Kanał w zestawieniu był 9., po awansie z 10. lokaty.

Z kolei najwięcej straciła Telewizja wPolsce.pl. Średni udział stacji zmalał o 33,33 proc. do 0,02 proc. Kanał spadł z miejsca 9. na 10.

Grupa TVP wyprzedziła Grupę TVN

Największy udział (6,57 proc.) wśród grup kanałów newsowych w lipcu br. miała Telewizja Polska, mająca w portfolio stacje TVP Info oraz TVP3 i notująca wzrost o 11,57 proc. Na drugie miejsce spadły anteny newsowe Telewizji TVN, których udział zmniejszył się o 1,96 proc. do 6 proc. (łączne dane dla TVN24 i TVN24 BiS).

Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w lipcu 2023 roku wyniósł 15,19 proc. Było to o 3,12 proc. więcej niż w lipcu 2022 roku.

TVN24 na czele w 16-49

Wśród widzów w grupie 16-49 na pozycji zdecydowanego lidera wśród stacji informacyjnych w lipcu 2023 roku znalazło się TVN24 z wynikiem 3,29 proc., po spadku o 4,91 proc.

Drugie miejsce zajęło TVP Info. Stacja miała 1,89 proc. udziału, po spadku o 3,57 proc. Udział trzeciego Polsat News wyniósł 1,21 proc. (w dół o 19,33 proc.).

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,59 proc. udziału, po spadku o 5,28 proc.

Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 7,97 proc. udziału w rynku, po spadku o 5,34 proc.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(16)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas