Telewizja2014-10-06
36

TVN24 liderem stacji newsowych, TV Republika wyżej od Polsat News 2

Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych we wrześniu br. była stacja TVN24, zaś największe wzrosty zanotowały TVN24 Biznes i Świat oraz TVP Info. Przedostatnie miejsce należało do Telewizji Republika, która osiągnęła lepszy wynik niż Polsat News 2.

Udział będącego liderem wśród stacji newsowych kanału TVN24 we wrześniu br. wyniósł 2,76 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement udostępnionym Wirtualnemedia.pl przez jedną z firm medialnych. Stacja ta zanotowała w ujęciu rocznym spadek wyniku o 14,02 proc.

Na drugiej pozycji znalazł się kanał TVP Info z udziałem na poziomie 2,68 proc. po wzroście o 116,13 proc. Słaby wynik stacji rok temu byłe efektem tego, że od września ub.r. z jej anteny znikły pasma lokalne, a kanał przestał być obecny w pakietach analogowych kablówek.

Trzecie miejsce należało do TVP Regionalnej, która w ubiegłym miesiącu miał 1,01 proc. udziału, o 6,32 proc. więcej niż we wrześniu 2013 roku, czyli w pierwszym miesiącu nadawania. Oczko niżej znalazł się Polsat News z udziałem wynoszącym 0,94 proc., o 16,18 proc. niższym niż rok wcześniej.

TVN24 Biznes i Świat, rok temu nadający jako TVN CNBC, zajął piąte miejsce. Wynik tego kanału po zmianie nazwy i oferty programowej poszedł do góry aż o 214,29 proc. do 0,22 proc. Na kolejnej lokacie znalazła się Superstacja - jej wynik zmalał o 16,67 proc. do 0,2 proc.

Przedostatnie miejsce w rankingu zajęła Telewizja Republika, której udział wyniósł 0,13 proc. (stacja monitorowana jest od lipca br., w sierpniu miała 0,12 proc. udziału).  Udział ostatniego Polsat News 2 we wrześniu br. wyniósł zaś 0,09 proc, czyli o 50 proc. więcej niż rok wcześniej, gdy w miejscu tej stacji nadawał Polsat Biznes. Polsat News 2 ruszył jako Polsat News+ 9 czerwca br., a nazwę musiał zmienić w sierpniu ze względu na spór prawny z nc+ (więcej na ten temat).

Największy udział (3,69 proc.) wśród grup kanałów newsowych we wrześniu br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP Regionalna i notująca wzrost o 68,49 proc. Średni udział kanałów Grupy TVN (TVN24, TVN24 Biznes i Świat) wyniósł 2,98 proc. (spadek o 9,15 proc.), zaś Telewizji Polsat (Polsat News, Polsat News 2) - 1,03 proc. (- 13,45 proc.).

Zobacz tabelę


W grupie komercyjnej 16-49 liderem wśród stacji informacyjnych także było TVN24 z wynikiem 2,12 proc. po spadku o 14,17 proc. Na drugim miejscu znalazło się TVP Info (1,01 proc. udziału, wzrost o 94,23 proc.), a trzeci był Polsat News (0,77 proc.; + 1,32 proc.).

Największy wzrost w rankingu, wynoszący 100 proc., odnotował kanał TVN24 Biznes i Świat, który znalazł się na piątym miejscu z wynikiem na poziomie 0,2 proc. Udział przedostatniej w zestawieniu TV Republiki wyniósł 0,07 proc. (w sierpniu br. plasował się on na poziomie 0,06 proc.)

Spośród grup kanałów informacyjnych największy udział wśród widzów w wieku 16-49 lat miał TVN - było to 2,32 proc.

Zobacz tabelę

 

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(36)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas