Telewizja2014-12-05
16

TVN24 liderem stacji newsowych. TVP Info z największym wzrostem, słaby wynik TV Republika

Jarosław KuźniarJarosław Kuźniar

Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w listopadzie 2014 roku była stacja TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogło TVP Info, z kolei najwięcej stracił Polsat News.

Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w listopadzie br. należało do TVN24, którego udział wyniósł 2,91 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zmniejszył się on o 3 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości jednej z firm medialnych.

Drugą lokatę zajął naziemny kanał TVP Info. Średni miesięczny wynik tej stacji wyniósł 2,86 proc., po wzroście o 82,17 proc. - największym w zestawieniu. Słaby wynik TVP Info rok temu był efektem tego, że od września ub.r. z anteny tej stacji znikły pasma lokalne, a kanał przestał być obecny w pakietach analogowych kablówek.

Trzecie miejsce należało do TVP Regionalnej, która w ubiegłym miesiącu miała 1,06 proc. udziału (tyle samo, ile w październiku 2013 roku).

Na kolejnej pozycji znalazł się Polsat News z udziałem wynoszącym 1 proc., o 4,76 proc. niższym, niż rok wcześniej. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

TVN24 Biznes i Świat, rok temu nadający jako TVN CNBC, zajął szóste miejsce. Wynik tego kanału wyniósł 0,20 proc. Oczko niżej w rankingu uplasowała się Telewizja Republika, której udział wyniósł 0,15 proc. (stacja monitorowana jest od lipca br.).

Przedostatnie miejsce w rankingu zajęła Telewizja Republika, której udział wyniósł 0,15 proc. (stacja monitorowana jest od lipca br., w sierpniu miała 0,12 proc. udziału, a we wrześniu - 0,13 proc., a w październiku - 0,16 proc.). Od października br. stacja ta jest dostępna na platformie nc+.

Udział ostatniego Polsat News 2 w listopadzie br. wyniósł zaś 0,09 proc, czyli o 50 proc. więcej niż rok wcześniej, gdy w miejscu tej stacji nadawał Polsat Biznes. Polsat News 2 ruszył jako Polsat News+ 9 czerwca br., a nazwę musiał zmienić w sierpniu ze względu na spór prawny z nc+ (więcej na ten temat).

Największy udział (3,92 proc.) wśród grup kanałów newsowych w listopadzie br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP Regionalna i notująca wzrost o 49,05 proc. Przed rokiem grupa ta zajmowała miejsce drugie.

Z kolei na drugą pozycję spadły kanały Grupy TVN (TVN24, TVN24 Biznes i Świat - dane dla tej stacji są tylko dla listopada br.), których średni udział wyniósł 3,11 proc. (jednak wzrost o 3,67 proc.). Zaś wynik będącej trzeciej Telewizji Polsat (Polsat News, Polsat News 2) to 1,09 proc. (- 1,80 proc.).

Zobacz tabelę


W grupie komercyjnej 16-49 liderem wśród stacji informacyjnych także było TVN24 z wynikiem 2,17 proc., po wzroście o 4,33 proc. Z trzeciego na drugie miejsce awansowało TVP Info (1,12 proc. udziału, wzrost o 96,49 proc. - największy w rankingu). Natomiast na trzecią lokatę spadł Polsat News (0,80 proc.; jednak do góry o 6,67 proc.).

Spośród grup kanałów informacyjnych największy udział wśród widzów w wieku 16-49 lat miał TVN - było to 2,36 proc., po wzroście o 13,46 proc.

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(16)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas