Telewizja2020-07-12
14

TVN24 liderem kanałów informacyjnych w czerwcu, rekordowy wzrost Polsat News. Superstacja o 66 proc. w dół

Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w zeszłym miesiącu było TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mógł Polsat News, a jedyny spadek - wynoszący 66,25 proc. - odnotowała Superstacja. Łączny udział wszystkich kanałów newsowych wzrósł o 39 proc. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średni dobowy udział TVN24 w czerwcu 2020 roku wyniósł 5,92 proc., po wzroście względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 38,36 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugie było TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 5,33 proc. (po wzroście o 40,22 proc.).

Podium uzupełnia Polsat News. W czerwcu br. kanał miał 2,07 proc. udziału, po wzroście względem czerwca 2019 roku o 70,80 proc. - największym w zestawieniu.

Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 1,19 proc. Jego wynik względem analogicznego okresu zeszłego roku wzrósł o 12,35 proc.

Czołową piątkę uzupełnia TVN24 BiS, którego udział wyniósł 0,57 proc. (do góry o 57,78 proc.).

Czytaj także: wygraj nagrody po 10 tys. dolarów

Superstacja o 66 proc. w dół

Jedyną stratę oglądalności zanotowała Superstacja, która w zestawieniu spadła z szóstej na siódmą lokatę. Jej wynik zmniejszył się o 66,25 proc. do 0,05 proc. udziału. Pod koniec września ub.r. wystartowała nowa ramówka Superstacji, w ramach której codziennie nadawane są trzy godziny premierowego programu. Zmianie uległa oprawa kanału oraz pojawili się nowi prowadzący. - Będziemy pierwszym polskim telewizyjnym tabloidem - zapowiedział Grzegorz Jankowski, dyrektor programowy Superstacji, który pracował nad nową ramówką od lipca ub.r.

Ostatnie miejsce zajął nowy kanał Biznes24, który rozpoczął nadawanie w marcu br. Jego średni rynkowy udział w czerwcu br. wyniósł 0,003 proc.

Największy udział (6,52 proc.) wśród grup kanałów newsowych w czerwcu br. miała Telewizja Polska, mająca w portfolio stacje TVP Info oraz TVP3 i notująca wzrost o 34,14 proc. Drugie były anteny newsowe Telewizji TVN, których udział zwiększył się o 39,86 proc. do 6,49 proc. (łączne dane dla TVN24 i TVN24 BiS).

Rynek kanałów informacyjnych wzrósł o 39 proc.

Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w czerwcu 2020 roku wyniósł 14,13 proc. Było to o 33,31 proc. więcej niż w czerwcu 2019 roku.

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w czerwcu 2020 roku znalazło się TVN24 z wynikiem 3,72 proc., po wzroście o 56,50 proc.

Na drugim miejscu znalazło się TVP Info (2,79 proc. udziału, do góry o 69,22 proc.). W tym ujęciu trzeci był Polsat News (1,94 proc.; + 139,60 proc. - największy wzrost w zestawieniu).

Największy spadek - o 70,15 proc. do 0,02 proc. - odnotowała Superstacja.

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 4,15 proc. udziału, po wzroście o 56,19 proc.

Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 5,83 proc. udziału w rynku, po wzroście o 70,46 proc.

Czytaj także: wygraj nagrody po 10 tys. dolarów

Autor:mk

KOMENTARZE(14)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas