W październiku br. na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów tematycznych awansował TVN24, który wyprzedził TVP Info. 0,41 proc. udziału zanotowała nowa stacja 8TV. Top 25 stacji w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji tematycznych w październiku 2016 roku należało do TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 3,66 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 10,24 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych dzięki uprzejmości jednego z nadawców. W październiku 2015 roku stacja ta zajmowała miejsce drugie.
Na drugą lokatę spadło TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 2,95 proc., po spadku o 16,43 proc.
Podium uzupełnia stacja TTV. Jej udział zwiększył się o 0,68 proc. i w analizowanym okresie wyniósł 1,49 proc. Oczko niżej znalazł się kanał TVP Seriale z wynikiem w zeszłym miesiącu na poziomie 1,42 proc., po spadku o 3,40 proc.
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka stacja TVP ABC, która awansowała z 10. lokaty (1,16 proc.; wzrost o 68,12 proc. - największy w top 10).
W czołowej dziesiątce zestawienia uplasowały się jeszcze takie kanały jak: Polsat News (1,07 proc.; spadek o 0,93 proc.), Stopklatka TV (1,01 proc.; wzrost o 21,69 proc.), TVP3 (0,93 proc.; - 9,71 proc.), TVP Rozrywka (0,92 proc.; - 12,38 proc.) i Polo TV (0,77 proc.; - 1,28 proc.).
Warto dodać, że 25. miejsce zajął nowy kanał 8TV, który nadaje od końca wrześnie br. Jego średni udział w październiku br. wyniósł 0,41 proc.
##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/polsat-na-czele-ogladalnosci-w-pazdzierniku-tvn-nowym-liderem-w-16-49-duzy-spadek-tvp1 ##
Zobacz tabelęW grupie 16-49, czyli docelowej dla nadawców komercyjnych, w październiku 2016 roku na pierwszym miejscu również znalazł się kanał TVN24, którego udział w porównaniu do października 2015 roku zmniejszył się tutaj o 22,18 proc. i wyniósł 2 proc.
Drugą lokatę zajęła stacja TTV (1,89 proc.; wzrost o 8,62 proc.), a podium uzupełniają TVP Seriale (1,54 proc.; w dół o 9,94 proc.).
Największym wzrostem w czołowej dziesiątce rankingu, wynoszącym 72,31 proc. do 1,12 proc., też pochwalić się mogło TVP ABC. Największy spadek w tym ujęciu w top 10 odnotowało TVP Info - o 37,34 proc. do 0,99 proc.
W tym ujęciu 8TV z udziałem na poziomie 0,70 proc., zajęła 17. miejsce.
Zobacz tabelę