Telewizja2016-10-10
28

TVN24 najchętniej oglądanym kanałem informacyjnym w Polsce. Traci TVP Info, duży wzrost TVN24 BiS

Na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów informacyjnych we wrześniu 2016 roku awansował TVN24, który wyprzedził TVP Info. Wśród grup telewizyjnych najwyższy udział miały stacje TVN, które wyprzedziły TVP.

Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych we wrześniu br. należało do TVN24, którego udział wyniósł 3,87 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 23,25 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców. We wrześniu 2015 roku kanał ten był drugi.

Na drugą lokatę spadła nadająca naziemnie stacja TVP Info. Średni miesięczny wynik tej stacji zmniejszył się o 7,16 proc. do 3,11 proc.

Podium uzupełnia Polsat News. W ubiegłym miesiącu kanał miał 1,05 proc. udziału, po spadku o 3,67 proc.

Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 0,95 proc. Jego strata w porównaniu do września 2015 roku wyniosła 6,86 proc.

Oczko niżej uplasował się TVN24 BiŚ z udziałem wynoszącym 0,35 proc. Jego wynik zwiększył się o 29,63 proc. - najbardziej w zestawieniu.

Z kolei z siódmej na ósmą lokatę spadła Telewizja Republika, która zanotowała z kolei największy spadek wśród wszystkich stacji newsowych - było to 16,67 proc. do 0,10 proc. udziału.

Największy udział (4,22 proc.) wśród grup kanałów newsowych we wrześniu br. miał TVN, mający w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 Biznes i Świat i notujący wzrost o 23,75 proc. Stacje tej grupy wyprzedziły kanały newsowe TVP, których udział obniżył się o 7,09 proc. do 4,06 proc. (łączne dane dla TVP Info i TVP3).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych we wrześniu 2016 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,21 proc., po wzroście o 1,38 proc. Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,04 proc. udziału, w dół o 31,13 proc.), a trzeci był Polsat News (0,72 proc.; - 8,86 proc.).

Największy wzrost w tym ujęciu zanotował Polsat News 2 - było to 37,50 proc. do 0,11 proc. udziału.

Z kolei największy spadek, wynoszący 40 proc. do 0,06 proc., też odnotowała tutaj Telewizja Republika.

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,49 proc. udziału, po wzroście o 2,89 proc.

Zobacz tabelę

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(28)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas