Telewizja2013-11-06
30

TVN24 nowym liderem stacji newsowych, TVP Info o 64 proc. w dół

W październiku br. na pozycję lidera oglądalności wśród stacji newsowych awansowała TVN24. Na drugie miejsce spadł kanał TVP Info, który zanotował największy spadek w zestawieniu. Najwięcej zyskała Superstacja.

Kanał TVN24 w każdej minucie w październiku 2013 roku śledziło średnio 181 tys. widzów, czyli o 4,97 proc. mniej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej, a jego udział w rynku telewizyjnym spadł z 3,21 proc. do 3,09 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl. W październiku 2012 roku stacja ta zajmowała miejsce drugie.

Na drugą lokatę spadło TVP Info, którego średnia minutowa widownia zmalała najbardziej w zestawieniu, bowiem aż o 64,11 proc. i wyniosła zaledwie 72 tys. osób. Natomiast udział tej stacji w zeszłym miesiącu zmniejszył się o 2,16 pkt. proc. do 1,24 proc. Od września br. kanał ten przestał emitować programy lokalne, stając się pełnowymiarową stacją informacyjną (więcej na ten temat). Dodatkowo wypadł z analogowych pakietów w kablówkach.

Trzecią pozycję w zeszłym miesiącu zajął Polsat News. Jego widownia w październiku br. poszła do góry o 13,70 proc. do 56 tys. osób. Kanał ten w zeszłym miesiącu zanotował 0,95 proc. udziału (rok wcześniej wyniósł on 0,83 proc.).

Z kolei oglądalność zajmującej czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowej Superstacji zwiększyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 16,24 proc. i wyniosła 15 tys. osób, a udział tej telewizji wzrósł o 0,03 pkt. proc. i wyniósł 0,25 proc.

W grupie komercyjnej 16-49 liderem pozostał kanał TVN24, notując spadek udziału z 2,48 proc. do 2,20 proc. Z trzeciego na drugie miejsce awansował Polsat News, którego udział w tej grupie wyniósł 0,71 proc. (wzrost o 0,04 pkt. proc.). Natomiast na ostatnią lokatę podium spadło tutaj TVP Info (0,48 proc.; spadek aż o 1,03 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Nowy kanał TVP Regionalna w październiku 2013 roku śledziło średnio 60 tys. widzów, co przełożyło się na 1,02 proc. udziału w runku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 0,47 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

TVP Regionalna od września br. przejęła od TVP Info emisję pasm lokalnych ośrodków terenowych TVP. Poza rozłącznymi blokami programowymi nadaje też pasmo wspólne z produkcjami z różnych regionów (poznaj szczegóły). Warto dodać, że łączny udział TVP Info i TVP Regionalnej był w październiku br. niższy o 1,14 pkt. proc. od udziału TVP Info rok wcześniej.

Zobacz tabelę

 

Autor:mk

KOMENTARZE(30)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas