W lutym br. na pozycję lidera oglądalności wśród stacji tematycznych awansował TVN24, który wyprzedził TVP Info. Podium uzupełnia kanał TTV, który zyskał najbardziej w czołówce. Top 25 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji tematycznych w lutym 2016 roku należało do TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 3,44 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 21,99 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych dzięki uprzejmości jednego z nadawców. W lutym 2015 roku stacja ta zajmowała miejsce drugie.
Na drugą lokatę spadło TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 3,34 proc., jednak w skali roku stacja ta zanotowała wzrost o 4,38 proc.
Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansowała stacja TTV, która pochwalić się może największym wzrostem w pierwszej dziesiątce zestawienia. Jej udział zwiększył się bowiem o 25 proc. i w analizowanym okresie wyniósł 1,70 proc.
Natomiast na czwarte miejsce spadły TVP Seriale z wynikiem w zeszłym miesiącu na poziomie 1,41 proc., po wzroście wynoszącym 2,92 proc.
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka TVP Rozrywka (1,13 proc.; do góry o 2,73 proc.).
Dalej z takim samym udziałem uplasowały się dwa kanały: Polsat News (0,97 proc.; w dół o 1,02 proc.) i TVP3 (również 0,97 proc.; też w dół o 1,02 proc.), które odnotowały jedyne spadki w top 10. Czołową dziesiątkę uzupełniają: Stopklatka TV (0,96 proc.; + 6,67 proc.), TVP ABC (0,88 proc.; + 22,22 proc.) i Polo TV (0,82 proc.; + 1,23 proc.).
Telewizja | TVP1 liderem w lutym. TVN wyprzedził Polsat w grupie 16-49. Udział „wielkiej czwórki” zmalał do 42,31 proc. |
W grupie 16-49, czyli docelowej dla nadawców komercyjnych, w lutym 2016 roku na pierwszym miejscu również znalazł się kanał TVN24, którego udział w porównaniu do lutego 2015 roku zwiększył się tutaj o 4,95 proc. i wyniósł 2,33 proc.
Drugą lokatę zajęła stacja TTV (2 proc.; wzrost o 22,70 proc.). Na podium znalazły się jeszcze TVP Seriale (1,79 proc.; do góry o 23,45 proc.).
Największym wzrostem w czołowej dziesiątce rankingu, wynoszącym 35,29 proc. do 0,92 proc., pochwalić się mógł Fokus TV.
Z kolei największy spadek w top 10 odnotowało TVP Info - było to 3,82 proc. do 1,26 proc.
Zobacz tabelę