Telewizja2016-10-25
19

TVN24 z najwyższą oglądalnością o poranku. Rośnie przewaga nad TVP Info (dane dzień po dniu)

Spośród polskich stacji informacyjnych największą oglądalność w godzinach porannych gromadzi TVN24, który powiększył swoją przewagę nad TVP Info. Szczegóły w raporcie Wiertualnemedia.pl.

Poranek, to czas kiedy chętnie zapoznajemy się z aktualnościami ze świata. Wówczas (np. szykując się do pracy, czy w drodze do niej) m.in. chętnie słuchamy radia (szczyt słuchalności radia przypada właśnie na godziny poranne), newsy sprawdzamy również na smartfonie. W tym czasie w telewizji chętnie oglądamy stacje newsowe, które mają wtedy około dwukrotnie wyższe udziały w rynku telewizyjnym, niż w ujęciu całodobowym.

Jak wygląda oglądalność trzech czołowych polskich stacji newsowych o poranku?
W okresie od 5 września do 23 października br. w godz. 6.00-10.00 spośród polskich stacji newsowych największą oglądalność gromadził TVN24. Jego średni udział w rynku telewizyjnym wyniósł 8,20 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemeia.pl.

Względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększył się on o 3,80 proc. Stacja ta w tym czasie na okrągło emituje swój serwis informacyjny z aktualnościami ze świata na przemian z prognozą pogody.

Drugie miejsce zajmuje nadający naziemnie kanał TVP Info, pokazujący wówczas gł. magazyn „Info poranek”. Udział tej stacji w analizowanym okresie wyniósł 5,73 proc., po spadku o 13,57 proc.

Podium uzupełnia Polsat News z udziałem na poziomie 2,52 proc., o 5,44 proc. wyższym niż w okresie od 7 września do 25 października ub.r. Stacja ta emituje wtedy program „Nowy dzień w Polsat News”.

Analogicznie średnia widownia TVN24 jesienią br. w godzinach porannych wynosi 265 tys. osób, TVP Info - 185 tys., a Polsatu News - 82 tys.

Zobacz tabelę

Również wśród widzów w grupie komercyjnej najwyższy udział o poranku notuje TVN24 - jest to 5,56 proc. Średni wynik TVP Info wynosi tutaj 1,90 proc., a Polsatu News - 1,67 proc.

Wszystkie analizowane stacje w tym ujęciu zanotowały spadki oglądalności. SHR% pierwszej anteny zmalał o 10,61 proc., drugiej - o 37,70 proc., a trzeciej - 1,18 proc.

Zobacz tabelę

Średnie wyniki oglądalności TVN24, TVP Info i Polsatu News między godz. 6.00, a 10.00 w grupie wiekowej 16-59.

Zobacz tabelę

TVN24 i TVP Info najchętniej oglądane w dni powszednie, a  Polsat News najwyższą widownię gromadzi w weekendy.

Analizując dane średniej widowni TVN24, TVP Info i Polsatu News dzień po dniu w okresie od 5.09 do 23.10 2016 roku można zauważyć, że TVN24 i TVP Info wyższe wyniki oglądalności z reguły notują w dni powszednie, a niższe - w weekendy (zwłaszcza w niedziele). Z kolei w przypadku Polsatu News średnio widownia jest wyższa w weekendy (a najwyższa w niedziele), niż w dni powszednie.


(kliknij grafikę, aby ją powiększyć)

Coraz mniejsze wpływy reklamowe największych stacji newsowych w Polsce. Najwyższe sumaryczne wpływy cennikowe z reklam w analizowanym okresie miał TVN24. Wyniosły one 18,82 mln zł, po spadku o 13,03 proc. TVN Info w godzinach porannych zarobiło na reklamach 8,90 mln zł (spadek o 14,39 proc.), a Polsat News - 3,01 mln zł (w dół o 13,72 proc.).

Zobacz tabelę

Udział TVN24 w rynku telewizyjnym we wrześniu 2016 roku wyniósł 3,87 proc., TVP Info - 3,11 proc., a Polsatu News - 1,05 proc.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(19)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas