Telewizja2019-04-04
26

TVN24 zwiększył w marcu przewagę nad TVP Info. Polsat News traci widzów

W marcu br. zdecydowanym liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych był TVN24. Z czwartego na trzecie miejsce awansowało TVP3, które wyprzedziło Polsat News. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła Telewizja wPolsce.pl, a najwięcej stracił Polsat News 2 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w marcu 2019 roku należało do TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 4,17 proc., po wzroście względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 12,86 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

Drugą lokatę zajęło TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 3,10 proc. (po spadku o 3,21 proc.).

Podium uzupełnia kanał TVP3, który awansował z czwartej lokaty. Jego wynik względem marca zeszłego roku wzrósł o 18 proc. do 0,96 proc.

Polsat News traci widzów

Na kolejną pozycję spadł z kolei Polsat News. W ubiegłym miesiącu kanał miał 0,92 proc. udziału, po spadku względem marca 2018 roku o 16,67 proc. 1 października ub.r. wystartowała nowa ramówka Polsatu News, w której znalazło się aż 9 nowych programów. Zmianie uległ także wygląd studia Polsat News. Na wizji zadebiutowali również Joanna Racewicz i Bogdan Rymanowski. Ramówka stacji została dodatkowo skorygowana wraz z początkiem tego roku w celu ujednolicenia pasm.

Czołową piątkę uzupełnia TVN24 BiS, którego udział zwiększył się o 24,68 proc. do 0,39 proc.

Ostatnia była Telewizja wPolsce.pl, która nadaje od czerwca 2017 roku. W grudniu 2017 roku kanał ten pojawił się w ofercie operatorów płatnej telewizji, a od marca ub.r. reklamy stacji są sprzedawane przez Polsat Media. Średni rynkowy udział Telewizji wPolsce.pl w marcu br. wyniósł 0,003 proc., po wzroście względem marca ub.r. o 200 proc. - największym w zestawieniu.

Z kolei najwięcej stracił będący siódmy w zestawieniu Polsat News 2, którego wynik zmniejszył się o 50,72 proc. do 0,07 proc. udziału. Kanał ten spadł z szóstej lokaty.

Największy udział (4,56 proc.) wśród grup kanałów newsowych w marcu br. miał TVN, mający w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notujący wzrost o 13,79 proc. Kanały te wyprzedziły stacje newsowe TVP, których udział jednak zwiększył się o 1,07 proc. do 4,06 proc. (łączne dane dla TVP Info i TVP3).

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w marcu 2019 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,30 proc., po wzroście o 16,06 proc.

Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,20 proc. udziału, do góry o 0,25 proc.). W tym ujęciu trzeci był Polsat News (0,54 proc.; - 15,34 proc.).

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,62 proc. udziału, po wzroście o 18,21 proc.

Autor:mk

KOMENTARZE(26)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas