Reklama2010-03-04
8

TVP 1 liderem - rośnie rynek reklamy telewizyjnej

W lutym 2010 roku liderem wpływów reklamowych była TVP 1. Stacja zarobiła cennikowo 171 mln zł, drugie miejsce przypadło Polsatowi. Wśród stacji tematycznych na pierwszym miejscu znalazła się VIVA. Najwięcej na reklamę wydały Unilever, Polkomtel i Nestle.

Wpływy z reklam TVP 1 w lutym 2010 r. wyniosły 171 mln zł i były o 43 proc. wyższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku - pokazują przygotowane dla Wirtualnemedia.pl dane TNS OBOP, które powstały na podstawie oficjalnych cenników i nie obejmują rabatów.

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się Telewizja Polsat, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 167  mln zł (o 16 proc. więcej niż w 2009 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVN z kwotą 151 mln zł, czyli o 13,9 proc. wyższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 odnotowała wzrost wpływów z reklam o 21 proc. do poziomu 96 mln zł.

Piątą lokatę zajęła stacja VIVA Polska, która była jednocześnie liderem kanałów tematycznych. Jej przychody wyniosły 42 mln zł i były o 59 proc. wyższe niż rok temu.

Zobacz tabelę

 

Zobacz tabelę


Unilever obronił pozycję lidera
Najwięcej na reklamę w telewizji wydały w lutym 2010 r. firmy Unilever, Polkomtel, Nestle, Danone i Ferrero.

Zobacz tabelę


 

Autor:Marcin Szumichora

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas