Brytyjski serial "Dr. Martin", który Dwójka nadaje od trzechtygodni w środy i czwartki o 18.00, ogląda mniej widzów niżemitowane w tym czasie propozycje konkurencji. Serial obniżył teżoglądalność pasma w porównaniu do zeszłego roku.
Z danych AGB Nielsen Media Researchprzygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, żesześć pierwszych odcinków serialu "Dr. Martin" obejrzało średnio960 tys. osób, dając stacji zaledwie 6,81 proc. udziału w grupie 4+i 5,57 proc. w komercyjnej grupie 16-49. To wynik gorszy niż ten,który Dwójka osiągała w tym paśmie w analogicznym okresie ub.r.,gdy programy emitowane wtedy miały 1,61 mln widzów przy udzialewynoszącym odpowiednio 12,06 proc. i 11,09 proc.
W paśmie emisji serialu Dwójka zajmuje dopiero czwarte miejscepod względem osiąganego udziału w rynku. Liderem pasma jest TVP 1,nadająca wówczas "Plebanię" i teleturniej "Jaka to melodia?" (razpokazała też m.in. mecz piłki nożnej i "Klan"), co daje jej udziałna poziomie 28,53 proc. Na pozycji drugiej plasuje się TVN("Brzydula", "Detektywi"; 26,75 proc.), a na trzeciej - Polsat("Pierwsza miłość"; 15,35 proc.).
Z analizy profilu widowni "Dr. Martina" wynika, że produkcjęoglądają głównie kobiety, widzowie po czterdziestce, mieszkańcy wsioraz osoby z wykształceniem podstawowym.
Serial opowiada o losach londyńskiego chirurga, który przenosisię na prowincję z Londynu i musi się nauczyć współpracować zludźmi. W roli głównej występuje Martin Clunes.
Widownia "Dr. Martina" odcinek poodcinku
Oglądalność konkurencji w czasie emisjiserialu
Profil widza serialu