Nadawany w TVP 2 drugi sezon serialu komediowego “Licencja na wychowanie” przyciągał więcej widzów niż premierowa seria produkcji. Jednak nadal obniżał on wyniki stacji względem ub.r. i nie miał szans w starciu z konkurencją.
Średnia oglądalność drugiej serii “Licencji” wyniosła 1,09 mln widzów przy udziale wynoszącym w grupie 4+ 7,84 proc., a w 16-49 – 9,49 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Serial emitowano od poniedziałku do czwartku o 19.00.
Wyniki te są lepsze od tych, które notowała, emitowana wiosną br., pierwsza odsłona serialu – jej 26-odcinkowy sezon oglądało średnio 820 tys. osób, a udział TVP 2 wynosił odpowiednio 6,61 proc. i 6,78 proc. (serial nadawano wtedy tylko w środy i czwartki ok. 19.00).
Natomiast w analogicznym okresie ub.r. w paśmie emisji “Licencji 2” Dwójka notowała lepsze wyniki – miała 1,44 mln widzów i 10,34 proc. udziału w 4+, ale jej udział w 16-49 był minimalnie niższy – 9,36 proc.
Serial nie miał szans w starciu z propozycjami głównych konkurentów TVP 2 - stacja w paśmie emisji jego drugiej odsłony zajęła czwarte miejsce w rynku. Liderem była telewizja TVN, nadająca wtedy “Fakty”, co dało jej aż 34,29 proc. udziału. Drugie miejsce zajął Polsat (“Wydarzenia”, “Sport”, “Pogoda”; 20,86 proc.), a trzecia była TVP 1 (“Jaka to melodia?”, “Wieczorynka”; 13,80 proc.).
Wpływy reklamowe z 48 odcinków drugiej serii “Licencji” wyniosły 9,9 mln zł. Nadane wiosną 26 odcinków pierwszej edycji serialu przyniosły Dwójce 4,6 mln zł (dane cennikowe netto, nie zawierają rabatów).
Z danych telemetrycznych wynika, że serial śledziły głównie kobiety, widzowie w średnim wieku i starsi, mieszkańcy wsi oraz osoby z wykształceniem podstawowym.
Stacja TVP 2 nie zdecydowała jeszcze, czy powstanie kolejna seria “Licencji na wychowanie”.
Widownia serialu „Licencja na wychowanie” odcinek po odcinku
Zobacz tabelę
Oglądalność konkurencji w czasie emisji produkcji
Profil widowni serialu