Drugi sezon teleturnieju “Postaw na milion”, prowadzonego przez Łukasza Nowickiego, oglądało średnio 2,11 mln widzów. Była to większa widownia niż przy pierwszej, wiosennej edycji i większa niż rok wcześniej w tym paśmie.
Udział TVP 2 w czasie nadawania programu, emitowanego w soboty o 19.05, wyniósł w grupie 4+ 15,75 proc., co dało stacji brązowy medal. Liderem w tym czasie z wynikiem 21,05 proc. była telewizja TVN, emitująca “Fakty” i “Uwagę!”. Drugie miejsce zajmowała TVP 1 (16,46 proc.; “Wieczorynka”, “Wiadomości”).
Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 udział TVP 2 w paśmie emisji “Postaw na milion” był niższy i wyniósł 13,49 proc. Stacja ta zajęła jednak drugie miejsce w rynku za kanałem TVN (22,13 proc.), ale przed TVP 1 i Polsatem.
>>> “Czas honoru” ma mniej widzów
Druga edycja teleturnieju cieszyła się większą widownią niż pierwsza, którą wiosną tego roku śledziło 1,55 mln osób, przy udziale na poziomie odpowiednio 12,44 proc. i 10,72 proc. (dowiedz się więcej). Teleturniej podniósł też widownię TVP 2 względem ub.r., bowiem jesienią 2010 roku w soboty o 19.05 zasiadało przed telewizorami 1,69 mln osób.
Cennikowo teleturniej przyniósł z reklam 3,8 mln zł, wiosenna edycja zarobiła jednak o ok. 100 tys. więcej (dane netto, bez rabatów). Oglądały go głównie kobiety, widzowie po 45. roku życia, mieszkańcy wsi, małych i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym.
W każdym odcinku programu, opartego na formacie „Money Drop”, brało udział dwóch dobrze znających się uczestników, którzy stawali do gry jako drużyna. Zanim usłyszeli pierwsze pytanie, otrzymywali milion złotych w gotówce. Aby zatrzymać wygraną musieli prawidłowo odpowiedzieć na osiem pytań z różnych kategorii. Program prowadził Łukasz Nowicki, a za produkcję odpowiadała firma Endemol Polska.
Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, TVP 2 planuje emisję trzeciej serii “Postaw na milion” wiosną 2012 roku.
Widownia “Postaw na milion” odcinek po odcinku
Oglądalność formatu na tle konkurencji
Profil widowni teleturnieju