Liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w październiku br. była stacja TVP ABC. Największym wzrostem pochwalić się mógł Polsat JimJam, a na czele spadków znalazł się Disney XD - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w październiku 2016 roku należało do Polsatu. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem października 2015 roku zwiększył się o 4,81 proc. i wyniósł 11,56 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców.
Na drugim miejscu uplasował się TVN, którego udział zmalał o 8,01 proc. i wyniósł 8,96 proc.
Oczko niżej znalazł się kanał TVP ABC, który rok wcześniej był szósty - będący najwyżej w zestawieniu kanał dziecięcy. Jego udział wzrósł o 69,48 proc. do 8,22 proc. (rekordowego miesięcznego wyniku tej stacji w historii nadawania).
Prasa | Karnowski, Pyza i Wikło krytykują Sakiewicza za teksty o katastrofie Smoleńskiej i awansie Justyny Karnowskiej w TVP |
Czwarte miejsce (po spadku z trzeciego) zajął Nickelodeon, jednak zyskujący 10,53 proc. do 7,24 proc.
Pierwszą piątkę uzupełnia Puls 2, który spadł z lokaty czwartej. Kanał ten zanotował jednak wzrost udziału o 8,50 proc. do 5,87 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci.
W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Cartoon Network (4,11 proc. udziału; w dół o 23,32 proc.), Nick Jr (3,36 proc. udziału; + 11,26 proc.) i Disney Junior (3,18 proc. udziału; + 12,77 proc.).
Największym wzrostem udziału pochwalić się mogła stacja Polsat JimJam, której udział zwiększył się o 114,81 proc. do 1,74 proc. (kanał ten zajął miejsce 17.).
Z kolei największy spadek odnotował Disney XD, który w zestawieniu znalazł się oczko niżej. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 33,46 proc. do 1,73 proc. udziału.
Zobacz tabelęJak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też zdecydowanym liderem w październiku 2016 roku była stacja TVP ABC, która awansowała z miejsca drugiego. Jej średni udział wyniósł 1,16 proc. (będący również najwyższym miesięcznym wynikiem w historii). Zwiększył się on o 68,12 proc.
Na drugą pozycję spadł Nickelodeon, którego udział w analizowanym okresie jednak poszedł do góry o 1,43 proc. do 0,71 proc.
Podium uzupełnia Disney Junior, którego wynik w zeszłym miesiącu zwiększył się o 12,50 proc. i uplasował się na poziomie 0,45 proc. Przed rokiem stacja ta była czwarta.
Najwięcej również i w tym ujęciu zyskał Polsat JimJam - było to 71,43 proc. do 0,24 proc. Liderem spadków było tutaj już jednak BBC Cbeebies (w dół o 41,18 proc. do 0,10 proc.).
Zobacz tabelęWyniki oglądalności kanałów dziecięcych w grupie komercyjnej 16-49.
Zobacz tabelę