Telewizja2017-04-25
3

TVP ABC liderem kanałów dziecięcych. W grupie 4-12 wygrywa z TVP1 i TVP2

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w zeszłym miesiącu była stacja TVP ABC, która pochwalić się mogła największym wzrostem w zestawieniu. Z kolei na czele spadków znalazł się Disney XD - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat z drugiego na pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w marcu 2017 roku awansował Polsat. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem marca 2016 roku jednak zwiększył się o 7,50 proc. i wyniósł 10,46 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Na drugie miejsce spadł TVN, którego udział zmalał o 20,02 proc. i wyniósł 7,87 proc.

Oczko niżej znalazł się kanał TVP ABC, który rok wcześniej był piąty - będący najwyżej w zestawieniu kanał dziecięcy. Jego udział wzrósł najbardziej wśród wszystkich stacji dziecięcych - o 54,96 proc. do 7,81 proc.

Z trzeciego na czwarte miejsce spadł Puls 2. Kanał ten zanotował jednak wzrost udziału o 1,13 proc. do 7,14 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci.

Pierwszą piątkę uzupełnia Nickelodeon, zyskujący 7,11 proc. do 6,93 proc. udziału. Kanał ten jednak spadł z miejsca czwartego.

W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Nick Jr (5,32 proc. udziału; do góry o 19,55 proc.) i Cartoon Network (3,90 proc. udziału; - 18,58 proc.).

Z kolei największy spadek odnotował Disney XD. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 38,89 proc. do 1,43 proc. udziału.

W top 25 znalazły się wszystkie kanały dziecięce dostępne na rynku.

Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też zdecydowanym liderem w marcu 2017 roku była stacja TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 1,07 proc. Zwiększył się on o 37,18 proc. - najbardziej w zestawieniu.

Na drugie miejsce spadł Nickelodeon, który w analizowanym okresie miał 0,78 proc. udziału (bez zmian).

Podium, z wynikiem na poziomie 0,51 proc. (wzrost o 6,25 proc.), uzupełnia Nick Jr, który awansował z miejsca piątego.

Najwięcej w tym ujęciu również stracił Disney XD - było to 42,86 proc. do 0,16 proc.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:TVP ABC, Nickelodeon

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas