Telewizja2014-02-21
19

TVP chce przenieść bloki wyborcze z anten głównych do TVP Info. „Rujnują plan reklamowy”

Telewizja Polska zwróciła się z wnioskiem do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o przesunięcie audycji komitetów wyborczych z TVP1 i TVP2 do stacji TVP Info. Zdaniem nadawcy, ich umieszczenie na głównych antenach, psuje plan reklamowy TVP.

Zgodnie z rozporządzeniem z lipca 2011 roku (o ramowym podziale czasu przeznaczonego na nieodpłatne rozpowszechnianie audycji wyborczych) w ciągu całej kampanii na antenach dwóch głównych stacji Telewizji Polskiej musi się znaleźć po 360 minut audycji wyborczych w blokach nie krótszych niż 10 minut. Ustawodawca nakazuje, aby w TVP1 spoty ukazywały się w pasmach między godziną 6.00 a 10.00 i 16.00 a 23.00, natomiast w TVP2 materiały tego typu mają być emitowane w godzinach 6.00-9.00 i 14.30-17.55.

Poza antenami głównymi regulacja nagłada na publicznego nadawcę obowiązek emisji audycji komitetów wyborczych również na kanale TVP Polonia (180 minut na dobę) oraz w pasmach programów regionalnych (600 minut na dobę). Przed utworzeniem TVP Regionalnej pasma te nadawano na antenie TVP Info i tam też emitowano spoty.

W czasie najbliższej kampanii emisja bloków wyborczych będzie się odbywać już nie na antenie TVP Info, ale na kanale TVP Regionalna. Dlatego właśnie Telewizja Polska zawnioskowała o przeniesienie nadawania materiałów wyborczych w całości z TVP1 i TVP2 do stacji informacyjnej, która - jak argumentuje nadawca - również ma zasięg ogólnopolski.

Rzecznik prasowy TVP Jacek Rakowiecki zapewnia jednak, że Telewizja Polska nie chce przesunięcia wszystkich audycji tego typu do TVP Info, ale choćby ich części. - Tymczasem dziś jest to prawnie niemożliwe, ponieważ kiedy wprowadzano ustawowe regulacje TVP Info w dzisiejszej formie nie istniało - tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jacek Rakowiecki. W miejsce przeniesionych bloków na antenie Jedynki i Dwójki miałyby być emitowane zgodnie z sugestią TVP m.in. debaty, cykle edukacyjne, spoty frekwencyjne.

Dlaczego Telewizja Polska zdecydowała się na taki krok? Chodzi  o zmienioną w czasie kampanii wyborczych ramówkę głównych stacji oraz stracone pieniądze z reklam. - Bloki wyborcze to setki godzin emisji w głównych kanałach TVP w prime time’ie, z minimalną oglądalnością, które rujnują ramówkę i plan reklamowy TVP - zaznacza rzecznik Telewizji Polskiej.

KRRiT zajęła się wnioskiem TVP i obecnie analizuje obowiązujące od 2011 roku rozporządzenie. Zanim jednak wyda nową regulację w tej sprawie postanowiła przeprowadzić na ten temat konsultacje społeczne. Na uwagi i opinie czeka do 5 marca br.

Autor:łb

KOMENTARZE(19)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas