Internet2018-05-26
8

TVP Info i Polsat News zyskują w internecie. W dół TVN24 BiS, TV Republika i Superstacja

Wśród telewizyjnych stacji informacyjnych zdecydowanie najpopularniejszy serwis internetowy ma TVN24. W skali roku spore wzrosty odwiedzalności osiągnęły witryny TVP Info i Polsat News, a duże spadki zanotowały strony TVN24 BiS, Telewizji Republika i Superstacji.

TVN24.pl w kwietniu br. odwiedziło 6,43 mln realnych użytkowników, czyli 23,12 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni w witrynie 108,13 mln odsłon, a każdy korzystał z niej przeciętnie przez godzinę, 38 minut i 3 sekundy- wynika ze statystyk z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Serwis TVN24 BiS przy 1,43 mln użytkowników zanotował 5,04 mln odsłon oraz 5 minut i 10 sekund średniego czasu korzystania. Natomiast portal TVP Info miał 1,33 mln użytkowników, 8,94 mln odsłon oraz 25 minut i 8 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę.

Podobne relacje są między wynikami witryn Polsat News i Telewizji Republika. Pierwsza zanotowała więcej użytkowników (916,9 tys. wobec 633,7 tys.), ale druga miała więcej odsłon (6,65 mln wobec 4,25 mln) i ponad dwukrotnie dłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (13 minut i 19 sekund wobec 5 minut i 7 sekund).

Serwis Superstacji miał zdecydowanie najmniej użytkowników i odsłon, natomiast pod względem średniego czasu korzystania przez odwiedzającego (35 minut i 39 sekund) wyprzedził wszystkie konkurencyjne witryny oprócz TVN24.pl.

TVN24.pl na komputerach zanotował niższe wyniki (2,93 mln użytkowników i 44,31 mln odsłon) niż na smartfonach i tabletach (4,54 mln użytkowników i 63,82 mln odsłon). Przy czym na komputerach użytkownik korzystał z portalu średnio przez godzinę i 54:33 minuty, a w mobile’u - przez godzinę i 4:42 minuty.

Na komputerach TVP.info miało 556,2 tys. użytkowników i 3,66 mln odsłon, natomiast TelewizjaRepublika.pl przy 289,7 tys. odwiedzających zanotowała 3,51 mln odsłon. Natomiast TVN24BiS.pl miał 644,8 tys. użytkowników i 2,01 mln odsłon, a Superstacja.tv zanotowała 2,15 mln odsłon przy 62,7 tys. odwiedzających.

Z kolei na smartfonach i tabletach TVN24BiS.pl zanotował 885,1 tys. użytkowników i 3,02 mln odsłon, a TVP.info - 833,2 tys. użytkowników i 5,23 mln odsłon.

W tym drugim serwisie przeciętny użytkownik spędził 13 minut i 50 sekund, a na TelewizjaRepublika.pl - 9 minut i 6 sekund.

Liderem z wielokrotnie lepszymi wynikami od konkurentów we wszystkich statystykach jest TVN24.pl, natomiast Superstacja.tv miała zbyt mało użytkowników, żeby jej odwiedzalność została określona w badaniu.

Zasięg portalu TVN24 w skali roku wzrósł o 0,12 pkt proc. (to 0,5 proc. w górę). Jednocześnie serwis zyskał 10,58 mln odsłon (8,9 proc. w górę), a średni czas korzystania z niego przez użytkownika wydłużył się o 11 minut i 19 sekund (czyli 13 proc.).

Z kolei TVN24BiS.pl zanotował spadki o 0,65 pkt proc. zasięgu, 1,91 mln odsłon oraz 54 sekundy średniego czasu spędzonego przez internautów (to odpowiednio 11,2, 27,5 i 15,3 proc. w dół). Procentowo jeszcze więcej zasięgu straciły TelewizjaRepublika.pl i Superstacja.tv. Pierwszy zanotował spadek o 0,65 pkt proc. zasięgu, 1,45 mln odsłon oraz 54 sekundy średniego czasu korzystania (22,2, 18 i 6,3 proc. w dół). Natomiast Superstacja.tv co prawda straciła 0,55 pkt proc. zasięgu (to aż 70,5 proc. w dół), ale liczba odsłon witryny wzrosła ponad czterokrotnie (z 497,7 do 2,15 mln), a średni czas korzystania przez użytkownika - ponad 10-krotnie.

Za to TVP Info osiągnęło wzrosty o 0,78 pkt proc. zasięgu, 1,41 mln odsłon oraz 7 minut i 49 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę (to odpowiednio 19,4, 18,7 i 45,1 proc. w górę). Natomiast PolsatNews.pl zyskał 0,47 pkt proc. zasięgu, 1,08 mln odsłon oraz minutę i 18 sekund średniego czasu korzystania (to wzrosty o 16,6, 34,1 i 34 proc.).

Autor:tw

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas