Telewizja2016-08-02
28

TVP Info i TVN24 z rekordowymi wynikami wyprzedziły TVP2, hitami programy TVP1 o ŚDM (podsumowanie tygodnia)

W minionym tygodniu TVP Info i TVN24 po raz pierwszy od ponad sześciu lat miały wyższe udziały w rynku telewizyjnym od TVP2. Najwięcej widzów zgromadziło niedzielne wydanie „Wiadomości” TVP1. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.

Udział liderującej TVP1 w okresie od 25 do 31 lipca 2016 roku zwiększył się o 3,26 pkt. proc. do 11,89 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Tydzień wcześniej stacja ta zajmowała miejsce trzecie.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##

Na drugą pozycję spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 0,92 pkt. proc. do 9,35 proc. Podium uzupełnia TVN, który przed rokiem był drugi. Udział tej stacji wyniósł 8,40 proc., po spadku o 1,58 pkt. proc. Jak wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl TVN zanotował najniższy tygodniowy wynik w tej grupie wiekowej od kilkunastu lat.

Z miejsca szóstego na czwarte awansował kanał TVP Info, którego tygodniowy wynik wyniósł 7,02 proc. (wzrost o 3,11 proc.). Piąte miejsce zajął TVN24 (5,60 proc.; do góry o 0,88 pkt. proc.). Obie stacje zanotowały najwyższe tygodniowe udziały od kwietnia 2010 roku (wówczas kanały te obszernie relacjonowały wydarzenia związane z katastrofą lotniczą w Smoleńsku).

Dopiero na szóste miejsce spadła TVP2, która ponadto miała najniższy tygodniowy wynik w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce (tylko 4,92 proc.; w dół o 1,72 pkt. proc.).

Tym samym po raz pierwszy w historii tygodniowych rankingów oglądalności dla grupy 4+ któraś stacja z tzw. „wielkiej czwórki” miała słabszy udział od innych kanałów. Ponadto łączny udział Jedynki, Polsatu, TVN i Dwójki w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 35,52 proc. do 34,56 proc. - najniższego poziomu w historii.

Najwyższy tygodniowy udział w historii nadawania zanotował też Polsat News, którego wynik zwiększył się o 0,61 pkt. proc. do 2,12 proc. udziału. Stacja ta w zestawieniu awansowała z miejsca 15. na 10. - najwyższe w historii.

Zobacz tabelę

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły „Wiadomości”, które 31 lipca na antenie TVP1 oglądało 3,22 mln widzów.

Drugie miejsce zajął serwis sportowy, który tego samego dnia przyciągnął do Jedynki 2,92 mln widzów. Podium uzupełnia transmisja ze ŚDM z 27 lipca. Audycję w Jedynce śledziło 2,72 mln widzów. Tuż za podium znalazł się „Teleexpress” TVP1 (2,37 mln widzów, emisja 26 lipca), a pierwszą piątkę uzupełniają „Fakty” (również 2,37 mln widzów, 27 lipca).

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(28)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas