Telewizja2013-08-05
8

TVP Info liderem kanałów informacyjnych, Polsat Biznes lepszy od TVN CNBC

W lipcu 2013 roku na pozycji lidera oglądalności stacji newsowych znów było TVP Info, ale zanotowało ono największy spadek w zestawieniu. Z kolei jako jedyny zyskał widzów kanał Polsat News.

Kanał TVP Info w każdej minucie w lipcu br. śledziło 199 tys. widzów, o 18,72 proc. mniej niż rok wcześniej, a jego udział w rynku spadł z 4,82 proc. do 3,84 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl. Stacja ta zanotowała największy spadek w zestawieniu, ale utrzymała pozycję lidera (w poprzednich dwóch miesiącach zajmowała drugie miejsce). Od września br. kanał ten przestanie emitować programy lokalne, stając się pełnowymiarową stacją informacyjną.

Drugie miejsce należało do kanału TVN24, którego średnia minutowa widownia zmalała o 1,75 proc. i wyniosła 180 tys. osób. Natomiast udział tej stacji w zeszłym miesiącu zmniejszył się o 0,13 pkt. proc. do 3,47 proc.

Trzecią pozycję zajął Polsat News, który zanotował jedyny wzrost oglądalności w zestawieniu. Jego widownia w lipcu br. poszła do góry o 10,49 proc. do 61 tys. osób. Kanał zanotował w zeszłym miesiącu 1,18 proc. udziału (rok wcześniej wynosił on 1,10 proc.). Był to najlepszy miesięczny udział tej stacji od jej startu w 2008 roku.

Z kolei widownia zajmującej czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowej Superstacji zmniejszyła się o 0,35 proc. i wyniosła 14 tys. osób, a udział tej telewizji się nie zmienił i wyniósł 0,27 proc.

W grupie komercyjnej 16-49 liderem pozostał kanał TVN24, notujący jednak spadek udziału z 2,87 proc. do 2,74 proc. Udział drugiej TVP Info w tej grupie wyniósł 1,67 proc. (spadek aż o 1,04 pkt. proc.), a trzeciego Polsat News - 1,02 proc. (spadek o 0,01 pkt. proc.).

Zobacz tabelę


Wśród kanałów o tematyce ekonomiczno-biznesowej na pozycję lidera awansował Polsat Biznes, który w lipcu 2013 roku zanotował wzrost średniej oglądalności aż o 430,60 proc. do 4,5 tys. widzów. Natomiast jego udział poszedł do góry o 0,07 pkt. proc. i ostatecznie wyniósł 0,09 proc. W lutym stacja została odświeżona, a jej oferta poszerzona została o programy lifestylowe (więcej na ten temat)

Natomiast widownia TVN CNBC w analizowanym okresie wzrosła o 28,36 proc. do 4,1 tys. osób, a udział tego kanału zwiększył się z 0,06 proc. do 0,08 proc. Pomimo tego stacja ta spadła na miejsce drugie. Kanał ma nadawać tylko do końca roku, potem z jego nazwy zniknie marka CNBC, a stacja poza newsami biznesowymi zacznie nadawać także m.in. programy dotyczące publicystyce politycznej (dowiedz się więcej).

Zobacz tabelę


Pogodowy kanał TVN Meteo w zeszłym miesiącu śledziło średnio 8,4 tys. widzów, czyli o 21,71 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast jego udział spadł z 0,21 proc. do 0,16 proc.

Zobacz tabelę


W lipcu 2013 roku najwięcej widzów w TVP Info obejrzało „Raport z Polski” z 31 lipca br. (1,04 mln widzów), w TVN24 hitem była „Kropka nad i” z udziałem ks. Wojciecha Lemańskiego (630 tys.), a w Polsat News - „Prognoza pogody” (287 tys.).

Zobacz tabelę

Autor:mk

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas