Telewizja2015-06-15
10

TVP Info liderem stacji informacyjnych, Polsat News 2 z największym wzrostem

W maju 2015 roku większość stacji informacyjnych notowało wzrosty oglądalności, co było związane m.in. z wyborami prezydenckimi. Najwięcej zyskał Polsat News 2, a nowym liderem na miejsce TVN24 zostało TVP Info.

Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w maju br. należało do nadającej naziemnie stacji TVP Info, której udział wyniósł 3,72 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on aż o 38,81 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Kanał ten na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.

Na drugą lokatę spadł zaś TVN24. Średni miesięczny wynik tej stacji wyniósł 3,31 proc., po wzroście o 9,24 proc. Podium uzupełnia Polsat News, który w ubiegłym miesiącu miał 1,22 proc. udziału, po wzroście o 12,96 proc.

Oczko niżej uplasowała się TVP Regionalna z udziałem wynoszącym 1 proc., o 5,66 proc. niższym niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej. Był to największy spadek w rankingu.

Udział ostatniego Polsat News 2 w maju br. wyniósł z kolei 0,11 proc, czyli o 57,14 proc. więcej niż rok wcześniej, gdy w miejscu tej stacji nadawał Polsat Biznes. To z kolei był największy wzrost w zestawieniu.

Przedostatnia w zestawieniu była Telewizja Republika, której udział wyniósł 0,13 proc. (stacja monitorowana jest od lipca ub.r.). Był to najlepszy wynik tego kanału w tym roku - w kwietniu br. jego udział wyniósł 0,10 proc., a w marcu br. - 0,09 proc.

Największy udział (4,72 proc.) wśród grup kanałów newsowych w maju br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP Regionalna i notująca wzrost o 26,20 proc.

Drugą pozycję zajęły kanały Grupy TVN (TVN24, TVN24 Biznes i Świat), których średni udział wyniósł 3,59 proc. (wzrost o 9,45 proc.). Zaś wynik będącej trzeciej Telewizji Polsat (Polsat News, Polsat News 2) to 1,33 proc. (+ 15,65 proc.).

Zobacz tabelę

W grupie komercyjnej 16-49 liderem wśród stacji informacyjnych w maju 2015 roku było TVN24 z wynikiem 2,89 proc., po wzroście o 17,48 proc. Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,72 proc. udziału, wzrost o 73,74 proc. - największy w zestawieniu), a trzeci był Polsat News (0,96 proc.; do góry o 5,49 proc.). Warto dodać, że wszystkie stacje zanotowały tutaj wzrosty oglądalności.

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,17 proc. udziału, po wzroście o 16,97 proc.

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas