Telewizja2015-10-12
28

TVP Info na czele stacji informacyjnych, traci Telewizja Republika

We wrześniu br. liderem wśród kanałów informacyjnych zostało TVP Info, które pochwalić się mogło największym wzrostem. W całym rynku jedyny spadek odnotowała Telewizja Republika, ale zyskała ona najwięcej w grupie 16-49.

Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych we wrześniu br. należało do nadawanej naziemnie stacji TVP Info, której udział wyniósł 3,36 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 25,37 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu, a stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Na drugą lokatę spadł TVN24. Średni miesięczny wynik tej stacji poszedł do góry o 14,13 proc. do 3,15 proc. Podium uzupełnia Polsat News, który rok wcześniej był czwarty. W ubiegłym miesiącu miał on 1,10 proc. udziału, po wzroście o 17,02 proc.

Oczko niżej (po spadku z trzeciej lokaty) uplasowała się TVP Regionalna z udziałem wynoszącym 1,02 proc., o 0,99 proc. wyższym niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.

Na siódmym miejscu znalazła się TV Republika, która odnotowała jedyny spadek w zestawieniu. Jej udział zmniejszył się bowiem o 7,69 proc. do 0,12 proc.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/teleexpress-wyprzedzil-fakty-wiadomosci-liderem ##

Największy udział (4,38 proc.) wśród grup kanałów newsowych we wrześniu br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP Regionalna i notująca wzrost o 18,70 proc.

Zobacz tabelę

W grupie komercyjnej 16-49 liderem wśród stacji informacyjnych we wrześniu 2015 roku był kanał TVN24 z wynikiem 2,19 proc., po wzroście o 3,30 proc. Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,51 proc. udziału, wzrost o 49,50 proc.), a trzeci był Polsat News (0,80 proc.; do góry o 3,90 proc.).

Największym wzrostem w tym ujęciu - o 57,14 proc. do 0,11 proc. - pochwalić się mógł kanał TV Republika. Z kolei jedyny spadek odnotowała Superstacja - było to 14,29 proc. do 0,06 proc.

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,43 proc. udziału, po wzroście o 4,74 proc.

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(28)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas