Telewizja2022-01-28
19

Pięciu chętnych do budowy nowej siedziby TVP Info. Chcą ponad 100 mln zł więcej niż oferuje Telewizja Polska

Wizualizacja nowej siedziby Telewizyjnej Agencji InformacyjnejWizualizacja nowej siedziby Telewizyjnej Agencji Informacyjnej

W przetargu Telewizji Polskiej dotyczącym budowy nowej siedziby Telewizyjnej Agencji Informacyjnej złożono pięć ofert, z kwotami od 607 do 643 mln zł. Tymczasem TVP na realizację projektu chce przeznaczyć maksymalnie 495,6 mln zł.

Postępowanie publiczne na budowę nowej siedziby Telewizyjnej Agencji Informacyjnej (wraz z usługami, garażem podziemnym, infrastrukturą towarzyszącą i zagospodarowanie terenu przy siedzibie głównej TVP na ul. Woronicza w Warszawie) zostało ogłoszone pod koniec sierpnia ub.r.

Trzykrotnie przesuwano termin końcowy na składanie ofert, ostatecznie upłynął on w zeszły czwartek. Telewizja Polska dostała pięć ofert:
- Korporacja Budowlana Doraco z kwotą 606,9 mln zł,
- konsorcjum firm Adamietz (jako lidera) i EBS BUD (jako partnera) z kwotą 607,2 mln zł,
- Mirbud z kwotą 626,1 mln zł,
- Mostostal Warszawa z kwotą 632 mln zł,
- PORR z kwotą 642,9 mln zł.

Równocześnie z ujawnieniem otrzymanych ofert Telewizja Polska podała, że na sfinansowanie budowy zamierza przeznaczyć maksymalnie 495,6 mln zł. Spółka nie poinformowała, jak w takiej sytuacji zakończy procedurę przetargową.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/telewizja-polska-praca-zarobki-podwyzki-pensji-w-2021-roku ##

Ogłaszając postępowanie, zapowiedziano, że przy ocenie ofert 97 proc. wagi będzie stanowić cena brutto, a 3 proc. - okres zapewnianej gwarancji jakości na urządzenia elektryczne i elektroenergetyczne (m.in. stacje transformatorowe, rozdzielnie, baterie UPS, RUPS, agregaty) oraz wszelkie urządzenia sanitarne, wentylacji i klimatyzacji.

Z wybranym podmiotem TVP planowała podpisać umowę na 36 miesięcy.

Oferty mogły składać firmy, które w ostatnich 10 lat zrealizowały przynajmniej dwie budowy obiektu kubaturowego z garażem podziemnym za 75 mln zł brutto każdy oraz zatrudniają kierownika budowy z takim doświadczeniem.

TAI działa obecnie przy placu Powstańców

Telewizyjna Agencja Informacyjne odpowiada za realizację wszystkich treści informacyjnych i publicystycznych w TVP, na czele z TVP Info oraz „Wiadomościami”, „Panoramą” i „Teleexpressem”.

Obecnie siedziba TAI mieści się w budynku przy placu Powstańców w ścisłym centrum Warszawy. Wiosną 2020 roku, zaraz po wybuchu epidemii, realizację „Teleexpressu” przeniesiono tymczasowo do siedziby TVP przy ul. Woronicza.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/jacek-kurski-tvp-wywiad-sylwester-marzen-2022 ##

Jak ma wyglądać nowa siedziba TAI

Według szczegółowego opisu zamówienia (dołączono do niego wizualizacje, które zamieszczamy przy tekście) opublikowanego wraz z ogłoszeniem przetargowym nowa siedziba Telewizyjnej Agencji Informacyjnej ma składać się z dwóch budynków. Ten oznaczony numerem 1 będzie składał się z dwupoziomego garażu podziemnego oraz pięciu kondygnacji naziemnych.

Na parterze wyznaczono m.in. dwa studia telewizyjne z pomieszczeniami towarzyszącymi oraz pomieszczenia biurowe i socjalne, na pierwszym piętrze - studio TVP Sport, pomieszczenia dla montażystów i grafików oraz kantynę pracowniczą, na drugim piętrze - pomieszczenia redakcyjne i montażowe, na trzecim - dwa studia telewizyjne na potrzeby TVP3, główny pokój komutacyjny i centrum danych, na czwartym piętrze - pokoje biurowe, redakcyjne oraz sale konferencyjne.

Przestrzeń na newsroom TAI wyznaczono na parterze oraz pierwszym, drugim i trzecim piętrze.

Budynek nr dwa ma mieć 10 kondygnacji (bez parkingu podziemnego). W większości zaplanowano pomieszczenia biurowe, gospodarcze i archiwa. Natomiast na dziewiątym piętrze ma działać studio panoramiczne z reżyserką i pomieszczeniami zapleczowymi.

- Kształt budynków wpisuje się w przestrzeń ograniczoną z jednej strony istniejącymi budynkami D i F, z drugiej strony istniejącymi szpalerami drzew wzdłuż linii rozgraniczającej ul. Woronicza. W części centralnej, zgodnie z zapisami zawartymi w MPZP, występuje dominanta wysokościowa (10 kondygnacji) porządkująca widok perspektywiczny - stwierdzono w opisie.

- Zaprojektowano trzy główne wątki elewacji, wspólne dla obu nowoprojektowanych budynków, dwa z nich (z wertykalnym podziałem) nawiązują poprzez czytelny rytm do istniejących w najbliższym sąsiedztwie budynków D, F i B, natomiast trzeci: duże panoramiczne przeszklenia - umożliwia wytworzenie interesujących interakcji w publicznej przestrzeni ulicy Woronicza oraz „ożywia” elewację północną budynku nr 1, otwierając go na publiczną strefę ul. Woronicza - dodano.

TVP buduje halę za 150 mln zł i dwie siedziby regionalne za 29 mln zł

W pierwszej połowie stycznia br. zainaugurowano budowę hali zdjęciowej Telewizji Polskiej przy siedzibie głównej nadawcy. Obiekt ma zostać oddany do użytku w 2024 roku, będzie kosztować ok. 150 mln zł.

Generalnym wykonawcą nowej hali jest Korporacja Budowlana Doraco, wybrana przez TVP w przetargu na początku ub.r. Budynek zaprojektowała pracownia PIG Architekci - podwykonawca Doraco. - Hala wprowadzi nową jakość w produkcji Telewizji Polskiej, a przede wszystkim - uniezależni nas od dostawców zewnętrznych. Będziemy samowystarczalni - zapowiada Jacek Kurski.

W sierpniu ub.r. wbito symboliczną łopatę pod budowę nowej siedziby oddziału TVP w Gorzowie Wielkopolskim. - To już 21 wiek i telewizja publiczna musi mieć najwyższy standard, nie tylko dziennikarski, ale również i organizacyjny - powiedział Jacek Kurski.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/wiadomosci-tvp-jacek-kurski-maile-michal-dworczyk-mariusz-chlopik-pozytywne-relacje ##

Miesiąc później ruszyły prace na budowie nowej siedziby publicznego nadawcy w Kielcach. Przetarg na budowę obu obiektów Telewizja Polska rozstrzygnęła jesienią 2020 roku, wybrała konsorcjum, które zaproponowało cenę 28,66 mln zł.

TVP ze wzrostem wpływów i niższym zyskiem

W pierwszych trzech kwartałach 2021 roku przychody marketingowe TVP mocno wzrosły rok do roku: te z reklam - z 428,2 do 489,4 mln zł, a ze sponsoringu - z 79,9 do 86,7 mln zł. Przy czym nadawca spodziewał się więcej: 514,6 mln zł z reklam i 91,3 mln zł ze sponsoringu. W sprawozdaniu przekazanym Radzie Mediów Narodowych tłumaczy, że wynika to „z niepewnej sytuacji na rynku reklamy w związku z pandemią”.

Łączne przychody publicznego nadawcy zmalały rok do roku o 9,2 proc. do 2,36 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 24 proc. do 2,15 mld zł zysk netto zmniejszył się z 702,6 do 164,4 mln zł. Wyniki są lepsze od planu TVP.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/krrit-wiadomosci-tvp1-skargi-donald-tusk-koronawirus ##

W 2020 roku Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 330 mln zł do 3,04 mld zł, a koszty jej działalności zwiększyły się o 120 mln zł do 2,82 mld zł. Wpływy nadawcy z reklam i sponsoringu zmalały o 12 proc. do 740 mln zł, natomiast z abonamentu rtv i zeszłorocznej rekompensaty wyniosły 2,04 mld zł (to 584 mln zł więcej niż w 2019 roku). Spółka osiągnęła 198 mln zł zysku netto.

Na koniec 2020 roku w Telewizji Polskiej było 2 867 pracowników etatowych, o 42 więcej niż rok wcześniej. Każdy zarabiał średnio 9 832 zł brutto (bez nagród i odpraw), wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,17 mln zł. Łączne nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się o 6,2 proc. do 545,19 mln zł.

W planie finansowym na br. TVP zakłada wzrost przychodów o 5,4 proc. do 3,2 mld zł oraz spadek wyniku netto ze 198,3 mln zł zysku do 250 mln zł straty. Rentowność nadawcy obniżą m.in. koszty obsługi Euro 2020 i igrzysk oraz uruchomienia nowych stacji.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/jacek-kurski-sieci-okladka-wywiad-corka-kot-komunizm ##

W 2021 roku Telewizja Polska otrzymała kolejne 1,71 mld zł w ramach rekompensaty abonamentowej. Ustawa budżetowa, w której zapisano łącznie 1,95 mld zł rekompensaty dla TVP, Polskiego Radia i publicznych rozgłośni regionalnych, została podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę pod koniec stycznia.

Autor:tw

KOMENTARZE(19)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas