Telewizja2019-05-17
23

Wirtualne okno i AR z „Wiadomości” także w studiu TVP Info. Olechowski: nowe możliwości prezentowania informacji

TVP Info kończy prace nad wprowadzeniem do studia rozwiązań technologicznych obecnych w nowym studiu „Wiadomości”: tzw. rzeczywistości rozszerzonej (AR) i wirtualnego okna. Trwają testy oprogramowania i próby realizacyjne - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Pierwszy raz nowe rozwiązania technologiczne zastosowano w „Wiadomościach” TVP1 w minioną niedzielę. Wówczas można było m.in. oglądać wizualizację ze śmigłowcem wlatującym do studia. - To jest rewolucyjna zmiana scenografii studia oraz oprawy graficznej i muzycznej naszego sztandarowego programu informacyjnego. Do zmodyfikowanej formuły „Wiadomości” dodajemy supernowoczesne studio oraz supernowoczesne technologie graficzne - mówił nam przed premierą  Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej.

Jak się dowiadujemy, oba rozwiązania - rozszerzona rzeczywistość i wirtualne okno - są właśnie testowane w studiu TVP Info. Mają być wprowadzone zaraz po zakończeniu testów - niewykluczone że jeszcze w maju.

- Wkrótce w oprawie graficznej TVP Info zaczniemy regularnie stosować tzw. rozszerzoną rzeczywistość. Już zakończyliśmy instalację wyposażenia technicznego. Trwają testy oprogramowania oraz próby realizacyjne. Po ich zakończeniu TVP Info zyska nowe możliwości prezentowania informacji analogiczne do tych wykorzystywanych w nowym studiu „Wiadomości” - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jarosław Olechowski.

W listopadzie ub. roku TVP Info zaczęło nadawać z nowego studia, które kosztowało Telewizję Polską blisko 16 mln zł. Głównym elementem scenografii stała się 22-metrowa ściana LED o rozmiarze 18 mln pikseli. Pozwala ona tworzyć różne przestrzenie scenograficzne oraz emitować obraz w rozdzielczości 4x4K. - Posiadamy teraz pełną automatykę w sterowaniu światłami. Mamy również kilka pozycji do realizacji programów. Przejście z jednej do drugiej zajmuje tylko chwilę - mówił Jarosław Olechowski portalowi Wirtualnemedia.pl tuż po oddaniu studia.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w kwietniu br. średnia oglądalność TVP Info wyniosła 3,44 proc. (po wzroście o 0,03 proc. w skali roku).

Autor:jk

KOMENTARZE(23)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas