Telewizja2013-12-05
11

TVP Info ostro w dół, TVN24 liderem stacji informacyjnych

Shutterstock.comShutterstock.com

W listopadzie 2013 roku na pozycję lidera oglądalności wśród stacji newsowych awansowała TVN24. Wyprzedziła kanał TVP Info, który zanotował największy spadek w zestawieniu. Z kolei najwięcej zyskał Polsat News.

Kanał TVN24, awansujący z miejsca drugiego na pierwsze, w każdej minucie w listopadzie 2013 roku śledziło średnio 199 tys. widzów, czyli o 8,37 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej, a jego udział w rynku telewizyjnym zwiększył się z 2,84 proc. do 3,00 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Z kolei na drugą lokatę spadło TVP Info, którego średnia minutowa widownia zmalała najbardziej w zestawieniu, bowiem aż o 50,01 proc. i wyniosła 104 tys. osób. Natomiast udział tej stacji w zeszłym miesiącu zmniejszył się o 1,66 pkt. proc. do 1,57 proc. Od września br. kanał ten przestał emitować programy lokalne, stając się pełnowymiarową stacją informacyjną, stracił jednak także miejsce w analogowych ofertach kablówek (więcej na ten temat).

Trzecią pozycję w zeszłym miesiącu zajął Polsat News. Jego widownia w listopadzie br. poszła do góry o 33,56 proc. do 70 tys. osób. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu. Kanał ten w zeszłym miesiącu zanotował 1,05 proc. udziału (rok wcześniej wyniósł on 0,81 proc.).

Natomiast oglądalność zajmującej czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowej Superstacji zmniejszyła się o 8,32 proc. i wyniosła 13 tys. osób, a udział tej telewizji spadł o 0,03 pkt. proc. i wyniósł 0,20 proc.

W grupie komercyjnej 16-49 liderem pozostał kanał TVN24, notując spadek udziału z 2,11 proc. do 2,08 proc. Z trzeciego na drugie miejsce awansował Polsat News, którego udział w tej grupie wyniósł 0,75 proc. (wzrost o 0,10 pkt. proc.). Natomiast na ostatnią lokatę podium spadło tutaj TVP Info (0,57 proc.; spadek o 0,94 pkt. proc.).

Zobacz tabelę


Nowy kanał TVP Regionalna w listopadzie 2013 roku śledziło średnio 70 tys. widzów, co przełożyło się na 1,06 proc. udziału w runku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 0,50 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

TVP Regionalna od września br. przejęła od TVP Info emisję pasm lokalnych ośrodków terenowych TVP. Poza rozłącznymi blokami programowymi nadaje też pasmo wspólne z produkcjami z różnych regionów (poznaj szczegóły). Warto dodać, że łączny udział TVP Info i TVP Regionalnej był w październiku br. niższy o 0,60 pkt. proc. od udziału TVP Info rok wcześniej.

 

Zobacz tabelę


Wśród kanałów o tematyce ekonomiczno-biznesowej pozycja lidera należała do Polsatu Biznes, którego widownia w analizowanym okresie wzrosła o 97,99 proc. do 3,7 tys. osób, a udział tego kanału zwiększył się z 0,03 proc. do 0,06 proc. W lutym br. stacja została odświeżona, a jej oferta poszerzona została o programy lifestylowe (poznaj szczegóły). Rok wcześniej kanał nadawał pod nazwą TV Biznes.

Natomiast TVN CNBC w listopadzie 2013 roku zanotował średnią oglądalność na poziomie 3,4 tys. widzów (wzrost o 15,13 proc.), a jego udział wyniósł 0,05 proc. (czyli tyle samo ile było przed rokiem). Stacja ta ma nadawać tylko do końca roku, potem zmieni nazwę na TVN24 Biznes i Świat i poza newsami biznesowymi zacznie nadawać także newsy ze świata (dowiedz się więcej).

Zobacz tabelę


Pogodowy kanał TVN Meteo w zeszłym miesiącu śledziło średnio 4,9 tys. widzów, czyli o 17,67 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast jego udział spadł z 0,09 proc. do 0,07 proc.

Zobacz tabelę


W listopadzie 2013 roku najwięcej widzów na antenie TVN24 obejrzało serwis informacyjny (988 tys.), w TVP Info hitem był program „Dziś Wieczorem” (458 tys.), w Polsat News - „Państwo w państwie” (381 tys.), a w TVP Regionalna - „Saga prastarej puszczy” (też 381 tys.).

Zobacz tabelę


* TV Republika nie jest monitowana przez Nielsen Audience Measurement

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas