Telewizja2010-11-05
16

TVP Info traci, a TVN 24 i Polsat News zyskują

W październiku br. wzrosła widownia TVN 24, Polsat News i Superstacji, a jednym kanałem informacyjnym, który stracił widzów, było TVP Info. Wśród kanałów biznesowych stracił TV Biznes, a zyskał TVN CNBC.

Liderujący rankingowy stacji informacyjnych dostępny naziemnie kanał TVP Info zanotował w zeszłym miesiącu spadek średniej dobowej oglądalności względem października ub.r. o 3 proc. do 266 tys. widzów, a jego udział w rynku zmalał z 4,43 proc. do 4,35 proc. Publiczną stację goni kanał TVN 24, którego widownia poszła do góry o 20 proc. i wyniosła 206 tys., a jego udział wzrósł z 2,03 proc. do 2,47 proc. Dalej w zestawieniu stacji newsowych uplasowały się: Polsat News (39 tys. widzów, wzrost o 78 proc. - największy w rankingu; 0,64 proc. udziału) oraz Superstacja (13 tys. widzów, wzrost o 19 proc.; 0,22 proc. udziału).

W grupie komercyjnej 16-49, kluczowej dla reklamodawców, wszystkie kanały informacyjne miały w zeszłym miesiącu niższe udziały niż w 4+. Liderem w październiku br. był TVN 24, który z udziałem 2,47 proc. (wzrost o 0,59 pkt. proc.) wyprzedził stację TVP Info. Udział kanału informacyjnego Telewizji Polskiej wyniósł bowiem 2,11 proc. po spadku o 0,07 pkt. proc. Z kolei udział Polsat News w tej grupie to 0,53 proc., zaś Superstacji - jedynie 0,08 proc. (obie te telewizje zanotowały wzrosty).

Kanał informacyjny Grupy TVN był także bezkonkurencyjny wśród widzów posiadających dostęp do telewizji kablowej i/lub satelitarnej. Miał tam 4,91 proc. udziału, podczas gdy TVP Info – 2,82 proc. 

Zobacz tabelę


Dobrą passę utrzymuje kanał TVN CNBC, który w październiku br. szósty miesiąc z rzędu odnotował wzrost widowni – średnia oglądalność minutowa biznesowej stacji wzrosła aż o 83 proc. do 2,6 tys. widzów, a jej udział poszedł do góry o 0,02 pkt. proc. do poziomu 0,04 proc. Natomiast konkurencyjną TV Biznes kolejny raz dotknął spadek. Mimo odświeżenia oprawy w październiku br., jej średnia widownia zmalała w tamtym miesiącu o 39 proc. do poziomu 1,4 tys. osób, a udział spadł z 0,04 proc. do 0,02 proc. 

Zobacz tabelę



Najpopularniejsze pozycje programowe w TVP Info, TVN 24, Polsat News i Superstacji w październiku br. 

Zobacz tabelę



 

Autor:pp

KOMENTARZE(16)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas