Telewizja2023-03-15
3

Kolejne kanały TVP zarejestrowane na Łotwie

Serwis informacyjny TVP WorldSerwis informacyjny TVP World

Łotewski regulator rynku audiowizualnego zarejestrował w swoim wykazie cztery koleje kanały Telewizji Polskiej. Będę one mogły pojawić się w ofertach operatorów kablowych.

Narodowa Radę Mediów Elektronicznych do wykazu programów audiowizualnych (czyli w praktyce stacji) dodała TVP Info, TVP World, TVP Wilno i Biełsat TV. Już wcześniej w tym rejestrze była TVP Polonia. Obecność w nim jest warunkiem, żeby stację mogli włączyć do swoich ofert łotewscy operatorzy kablowi.

Telewizja Polska podkreśla w komunikacie, że stara się poszerzyć swoją ofertę w Łotwie, żeby dotrzeć do „możliwie szerokiej grupy zróżnicowanych odbiorców”. Chodzi przede wszystkim o mieszkających tam Polaków i osoby pochodzenia polskiego.

Nadawca nie informuje na razie, kiedy można spodziewać się włączenia jej kolejnych kanałów przez łotewskich operatorów.

Kanały TVP na Litwie i Estonii

Telewizja Polska ze swoimi kanałami jest obecna także w innych krajach bałtyckich. Na Litwie TVP Wilno, TVP Polonia, TVP Info, TVP Historia 2, TVP World i Biełsat TV można oglądać w naziemnej telewizji (ostatnie dwa pojawiły się tam w maju ub.r.), a także w ponad 30 sieciach kablowych, na czele z największymi: Telią i Cgates. W efekcie są dostępne dla ponad dwóch trzecich mieszkańców.

W Estonii TVP World w połowie ub.r. został włączony w telewizji naziemnej. Z kolei słowacka platforma cyfrowa Antik Sat na początku marca br. dodała do swojej oferty TVP Info, TVP World i TVP Polonia.

W 2021 r. przychody Telewizji Polskiej zwiększyły się o 7,2 proc. do 3,25 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 21,7 proc. do 3,12 mld zł zysk netto skurczył się ze 198,32 do 3,89 mln zł.

Na koniec 2021 r. zatrudnienie w Telewizji Polskiej wynosiło 2 889 etatów, o 53 więcej niż rok wcześniej. Zasadnicze wynagrodzenie brutto zwiększyło się o 6,7 proc. do 10 491 zł.

W planie finansowym na 2022 r. Telewizja Polska zapisała wzrost przychodów do 3,42 mld zł, zwiększyć mają się zarówno wpływy z reklam i sponsoringu, jak i rekompensaty abonamentowej. W górę miały też pójść koszty energii i usług zewnętrznych, a ze sprzedaży obligacji skarbowych nadawca spodziewa się minimum 171 mln zł straty.

Autor:tw

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas