Telewizja2015-11-06
16

TVP Info wyprzedziło TVN24. Tylko TV Republika na minusie w październiku

W październiku 2015 roku na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów informacyjnych awansowało TVP Info, które wyprzedziło TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mógł Polsat News 2, a jedyny spadek odnotowała TV Republika.

Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w październiku br. należało do nadającej naziemnie stacji TVP Info, której udział wyniósł 3,53 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 39,53 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Na drugą lokatę spadł TVN24. Średni miesięczny wynik tej stacji poszedł jednak do góry o 23,88 proc. do 3,32 proc. Podium uzupełnia Polsat News, który rok wcześniej był czwarty. W ubiegłym miesiącu miał on 1,08 proc. udziału, po wzroście o 12,50 proc.

Oczko niżej (po spadku z trzeciej lokaty) uplasowała się TVP Regionalna z udziałem wynoszącym 1,03 proc., o 6,19 proc. wyższym niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.

Szóste miejsce, po awansie z siódmego, zajął Polsat News 2. Stacja ta odnotowała największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 75 proc. do 0,14 proc.

Na wzrost oglądalności kanałów newsowych w październiku br. wpłynęły głównie wybory parlamentarne - stacje te obszernie relacjonowały końcówkę kampanii wyborczej, debaty, wieczory wyborcze oraz pierwsze dni po ogłoszeniu wyników.

Spadek w zeszłym miesiącu - jako jedyna - odnotowała TV Republika, która spadła na miejsce siódme. Jej udział zmniejszył się o jedną czwartą do 0,12 proc. 1 października br. zmieniła się jednak pozycja tej stacji w dekoderach platformy nc+. Wcześniej dostępna była ona na kanale 28., a teraz znajduje się dopiero na pozycji 216.

Największy udział (4,56 proc.) wśród grup kanałów newsowych w październiku br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP Regionalna i notująca wzrost o 30,29 proc.

Zobacz tabelę

W grupie komercyjnej 16-49 liderem wśród stacji informacyjnych w październiku 2015 roku był kanał TVN24 z wynikiem 2,57 proc., po wzroście o 24,76 proc. Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,58 proc. udziału, wzrost o 54,90 proc.), a trzeci był Polsat News (0,83 proc.; do góry o 3,75 proc.).

Największym wzrostem w tym ujęciu - o 83,33 proc. do 0,11 proc. - również pochwalić się mógł Polsat News 2.

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,83 proc. udziału po wzroście o 25,78 proc.

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(16)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas