Telewizja 2013-10-03
32

TVP Info z dużym spadkiem, TVN24 nowym liderem stacji newsowych

We wrześniu br. na pozycję lidera oglądalności wśród stacji newsowych awansowała TVN24. Na drugie miejsce spadł odświeżony kanał TVP Info, który zanotował największy spadek w zestawieniu. Najwięcej zyskał Polsat News.

Kanał TVN24 w każdej minucie we wrześniu 2013 roku śledziło średnio 186 tys. widzów, czyli o 11,42 proc. więcej niż rok wcześniej, a jego udział w rynku telewizyjnym wzrósł z 2,98 proc. do 3,21 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl. We wrześniu 2012 roku stacja ta zajmowała miejsce drugie.

Teraz na drugą lokatę spadło TVP Info, którego średnia minutowa widownia spadła najbardziej w zestawieniu, bowiem aż o 65,36 proc. i wyniosła zaledwie 72 tys. osób. Natomiast udział tej stacji w zeszłym miesiącu zmniejszył się o 2,47 pkt. proc. do 1,24 proc.

Od września br. kanał ten przestał emitować programy lokalne, stając się pełnowymiarową stacją informacyjną (więcej na ten temat). Jednocześnie stacja wypadła z pakietów analogowych w kablówkach, bo operatorzy pozostawili tam jedynie objętą zasadą must carry TVP Regionalną. TVP Info zmieniło też u wielu operatorów miejsce na liście kanałów, a przez cały miesiąc nie było dostępne w naziemnej telewizji cyfrowej na Podkarpaciu i w zachodniej Małopolsce.

Trzecią pozycję w zeszłym miesiącu zajął Polsat News, który zanotował największy wzrost oglądalności w zestawieniu. Jego widownia we wrześniu br. poszła do góry o 38,71 proc. do 65 tys. osób. Kanał ten w zeszłym miesiącu zanotował 1,13 proc. udziału (rok wcześniej wynosił on 0,84 proc.).

Z kolei oglądalność zajmującej czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowej Superstacji zwiększyła się o 6,69 proc. i wyniosła 14 tys. osób, a udział tej telewizji się nie zmienił i wyniósł 0,24 proc.

W grupie komercyjnej 16-49 liderem pozostał kanał TVN24, notując wzrost udziału z 2,08 proc. do 2,47 proc. Z trzeciego na drugie miejsce awansował Polsat News, którego udział w tej grupie wyniósł 0,76 proc. (wzrost o 0,08 pkt. proc.). Natomiast na ostatnią lokatę podium spadło tutaj TVP Info (0,52 proc.; spadek aż o 1,24 pkt. proc.).

Zobacz tabelę


Nowy kanał TVP Regionalna we wrześniu 2013 roku śledziło średnio 55 tys. widzów, co przełożyło się na 0,95 proc. udziału w runku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 0,46 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

TVP Regionalna od września br. przejęła od TVP Info emisję pasm lokalnych ośrodków terenowych TVP. Poza rozłącznymi blokami programowymi nadaje też pasmo wspólne z produkcjami z różnych regionów (poznaj szczegóły).

Warto dodać, że łączny udział TVP Info i TVP Regionalnej we wrześniu br. wyniósł 2,19 proc. i był niższy od wyniku TVN24, a także mniejszy o 40,97 proc. od udziału TVP Info w analogicznym miesiącu ub.r.

- Zdajemy sobie sprawę, że w wyniku podziału obu anten ich oglądalność spadła, ale powoli odrabiamy straty. Liczymy, że w ciągu kilku miesięcy odbudujemy wyniki, a nawet je zwiększymy, bo jakość TVP Info jest oceniana bardzo dobrze - mówi nam Jacek Rakowiecki, rzecznik prasowy TVP. Spółka cały czas prowadzi na swoich antenach działania promujące obie anteny. Negocjuje też z operatorami, by włączyli oni TVP Info także do pakietów analogowych.

Zobacz tabelę


Wśród kanałów o tematyce ekonomiczno-biznesowej pozycja lidera należała do TVN CNBC, którego widownia w analizowanym okresie wzrosła o 30,72 proc. do 3,9 tys. osób, a udział tego kanału wzrósł o 0,02 pkt. proc. i wyniósł 0,07 proc. Stacja ta ma nadawać tylko do końca roku, potem z jego nazwy zniknie marka CNBC, a kanał poza newsami biznesowymi zacznie nadawać także m.in. newsy ze świata (dowiedz się więcej).

Natomiast Polsat Biznes we wrześniu 2013 roku zanotował średnią oglądalność na poziomie 3,4 tys. widzów po wzroście aż o 368 proc., a jego udział wyniósł 0,06 proc. (rok wcześniej tylko 0,01 proc.) W lutym br. stacja została odświeżona, a jej oferta poszerzona została o programy lifestylowe (poznaj szczegóły).

Zobacz tabelę


Pogodowy kanał TVN Meteo w zeszłym miesiącu śledziło średnio 6,6 tys. widzów, czyli o 6,92 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast jego udział spadł z 0,13 proc. do 0,11 proc.

Zobacz tabelę


We wrześniu 2013 roku najwięcej widzów na antenie TVN24 obejrzało „Fakty po Faktach” z 26 września br. (627 tys. widzów), w TVP Regionalna hitem były programy lokalne (399 tys.), a w Polsat News - „Wydarzenia” (377 tys.).

Zobacz tabelę

 

Autor: mk

KOMENTARZE (32) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas