Telewizja2015-03-05
41

TVP Info zwiększyło wynik o połowę i pokonało TVN24. TV Republika przedostatnia

Nowym liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w lutym 2015 roku zostało TVP Info, które zanotowało największy wzrost w zestawieniu, wynoszący aż  51 proc. Z kolei najwięcej straciła TVP Regionalna.

Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w lutym br. należało do nadającej naziemnie stacji TVP Info, której udział wyniósł 3,20 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 50,94 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu, a kanał ten na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.

Na drugą lokatę spadł TVN24. Średni miesięczny wynik tej stacji wyniósł 2,82 proc., po spadku o 1,74 proc.

Trzecie miejsce należało do TVP Regionalnej, która w ubiegłym miesiącu miała 0,98 proc. udziału, po spadku o 18,33 proc. - największym w zestawieniu.

Na kolejnej pozycji znalazł się Polsat News z udziałem wynoszącym również 0,98 proc., o 15,52 proc. niższym, niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.

TVN24 Biznes i Świat, nadający od stycznia ub.r., zajął piąte miejsce. Wynik tego kanału uplasował się na poziomie 0,32 proc. (rok wcześniej nie był monitorowany).

Dwa oczka niżej w rankingu uplasowała się Telewizja Republika, której udział wyniósł 0,12 proc. (stacja monitorowana jest od lipca ub.r.). To więcej niż w styczniu br., gdy telewizja ta miała 0,10 proc. udziału. Na początku roku stacja poszerzyła zasięg o sieć Multimedia Polska (więcej na ten temat).

Udział ostatniego Polsat News 2 w lutym br. wyniósł zaś 0,10 proc, czyli o 42,86 proc. więcej niż rok wcześniej, gdy w miejscu tej stacji nadawał Polsat Biznes.

Największy udział (4,18 proc.) wśród grup kanałów newsowych w lutym br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP Regionalna i notująca wzrost o 25,90 proc.

Drugą pozycję zajęły kanały Grupy TVN (TVN24, TVN24 Biznes i Świat - dane dla tej stacji są tylko dla lutego br.), których średni udział wyniósł 3,14 proc. (wzrost o 9,41 proc.). Zaś wynik będącej trzeciej Telewizji Polsat (Polsat News, Polsat News 2) to 1,08 proc. (- 12,20 proc.).

Zobacz tabelę

 

 

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(41)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas