Telewizja2021-12-05
54

Górniak, Pietrzak, Las Ketchup i Lou Bega w koncercie TVP „#Murem za polskim mundurem”

Organizowany przez Telewizję Polską i Ministerstwo Obrony Narodowej koncert „#Murem za polskim mundurem” odbędzie się 5 grudnia w bazie wojskowej w Mińsku Mazowieckim. Wystąpią gwiazdy polskie (m.in. Edyta Górniak, Jan Pietrzak, Halina Frąckowiak, Viki Gabor) oraz zagraniczne (m.in. Oceana, Loona, Las Ketchup, No Mercy i Lou Bega).

Koncert „#Murem za polskim mundurem” odbędzie się na terenie Bazy Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim.

Z polskich gwiazd wystąpią Edyta Górniak, Jan Pietrzak, Halina Frąckowiak, Viki Gabor, Rafał Brzozowski oraz Elwira Mejk z Trubadurami. Ponadto na scenie pojawią się zagraniczni wykonawcy: Oceana, Loona, Las Ketchup, Jenny Berggren, Captain Jack, In-Grid, No Mercy i Lou Bega.

Prowadzącymi będą dziennikarze Telewizji Polskiej: Agata Konarska i Michał Adamczyk.

Transmisję z koncertu będzie można oglądać w TVP1 od godz. 18.00.

Koncert „#Murem za polskim mundurem” ma być wyrazem wsparcia dla służb mundurowych strzegących polskich granic. Jego organizację prezes TVP Jacek Kurski zapowiedział dwa tygodnie temu, gdy zaostrzyła się sytuacja na granicy polsko-białoruskiej.

- Wczoraj start TVP World, wkrótce koncert dla żołnierzy. Telewizja Polska #MuremZaPolskimMundurem Zapraszamy! - podkreślił Kurski.

Według danych Nielsen Audience Measurement w październiku br. średnia widownia minutowa TVP1 wynosiła 535 365 widzów, a udział w rynku oglądalności - 9,06 proc., po wzroście o 3 proc. rok do roku.

TVP planuje 3,2 mld zł wpływów i 250 mln zł straty

W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 330 mln zł do 3,04 mld zł, a koszty jej działalności zwiększyły się o 120 mln zł do 2,82 mld zł. Wpływy nadawcy z reklam i sponsoringu zmalały o 12 proc. do 740 mln zł, natomiast z abonamentu rtv i zeszłorocznej rekompensaty wyniosły 2,04 mld zł (to 584 mln zł więcej niż w 2019 roku). Spółka osiągnęła 198 mln zł zysku netto.

Na koniec ub.r. w Telewizji Polskiej było 2 867 pracowników etatowych, o 42 więcej niż rok wcześniej. Każdy zarabiał średnio 9 832 zł brutto (bez nagród i odpraw), wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,17 mln zł. Łączne nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się o 6,2 proc. do 545,19 mln zł.

W planie finansowym na br. TVP zakłada wzrost przychodów o 5,4 proc. do 3,2 mld zł oraz spadek wyniku netto ze 198,3 mln zł zysku do 250 mln zł straty. Rentowność nadawcy obniżą m.in. koszty obsługi Euro 2020 i igrzysk oraz uruchomienia nowych stacji.

W br. Telewizja Polska otrzymała kolejne 1,71 mld zł w ramach rekompensaty abonamentowej. Ustawa budżetowa, w której zapisano łącznie 1,95 mld zł rekompensaty dla TVP, Polskiego Radia i publicznych rozgłośni regionalnych, została podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę pod koniec stycznia.

W pierwszej połowie br. Telewizja Polska osiągnęła ponad 80 mln zł zysku netto przy 1,5 mld zł przychodów. Z reklam i sponsoringu zarabia mniej niż planowała, zwiększyła zatrudnienie, przy czym tylko w swojej centrali.

Autor:tw

KOMENTARZE(54)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas