Telewizja 2019-10-22
16

TVP Kultura w wersji HD na MUX-8

Od 23 października widzowie TVP Kultura będą mogli oglądać relacje z wydarzeń kulturalnych, Teatr Telewizji czy transmisję z opery w jakości HD (High Definition). Kanał będzie dostępny na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.

TVP Kultura - do tej pory obecna na multipleksie trzecim – w nocy z 22 na 23 października br. rozpocznie nadawanie na multipleksie ósmym. Zmianie ulegnie także standard jej nadawania z SD na HD. Odbiorcy naziemnej telewizji cyfrowej oglądający ten kanał zyskają natomiast lepszej jakości obraz.

Zajmie on sloty, które były zarezerwowane dla TVP Sport. Natomiast kanał sportowy publicznego nadawcy będzie dostępny - tak jak obecnie - na MUX-3, ale w jakości HD. Zniknie z kolei całkowicie z MUX-8.

Po zmianach wprowadzonych 23 października br. układ kanałów na MUX-3 będzie wyglądał następująco: TVP1 HD, TVP2 HD, TVP3, TVP Historia, TVP Info HD i TVP Sport HD. Natomiast na MUX-8 obecne będą: TVP Kultura HD, TVP Rozrywka, Metro, Zoom TV, Nowa TV oraz Telewizja WP.

Mulitpleks ósmy został uruchomiony przez Emitel w 2016 roku. Oprócz tradycyjnych kanałów liniowych - po podłączeniu telewizora do internetu – umożliwia korzystanie z telewizji hybrydowej (HbbTV). Można na nim oglądać m.in. kanał LegiaTV, gdzie są transmitowane m.in. piłkarskie mecze sparingowe Legii Warszawa. Telewizja hybrydowa umożliwia też dostęp do wybranych stacji radiowych, prognozy pogody, informacji czy programu telewizyjnego. Aby odbierać multipleks ósmy, konieczna jest antena przystosowana do odbioru sygnału w paśmie VHF.

29 darmowych kanałów w naziemnej telewizji cyfrowej

Obecnie w Polsce Emitel transmituje sygnał czterech ogólnopolskich multipleksów DVB-T, tym samym widzowie mogą odbierać 29 darmowych kanałów telewizyjnych. Sygnał naziemnej telewizji cyfrowej odbiera ok. 6 milionów gospodarstw domowych w Polsce.

Emitel we współpracy z TVP uruchomił i współfinansował kampanię, mającą na celu wyjaśnienie widzom, jak odbierać kanały dostępne na MUX-8, a w szczególności zachęcając do modernizacji instalacji antenowej oraz przestrajania telewizorów i dekoderów w celu odbierania wszystkich kanałów z multipleksów naziemnych. Kampania miała zwiększyć świadomość Polaków, że mogą korzystać za darmo z dodatkowych kanałów, muszą jedynie wymienić lub przestroić antenę.

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. W ub.r. zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.

Autor: NB

KOMENTARZE (16) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas