Telewizja2016-02-02
2

TVP Kultura: Jakub Moroz wicedyrektorem, Tomasz Kempski szefem publicystyki. Piotr Zaremba zostaje we „W Sieci”

od lewej Jakub Moroz, Tomasz Kempskiod lewej Jakub Moroz, Tomasz Kempski

Decyzją zarządu Telewizji Polskiej to Jakub Moroz przejął obowiązki zastępcy dyrektora TVP Kultura, a nie Piotr Zaremba, który od początku lutego miał współkierować anteną - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Zaremba pozostanie wicenaczelnym tygodnika „W Sieci”.

Jak informowaliśmy dwa tygodnie temu, Piotr Zaremba otrzymał od szefa TVP Kultura Mateusza Matyszkowicza propozycję objęcia stanowiska wicedyrektora anteny. Obowiązki miał przejąć w poniedziałek, jednak - jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl - dziennikarz zrezygnował ze współkierowania anteną.

Zarząd Telewizji Polskiej zaakceptował wczoraj kandydaturę Jakuba Moroza na wicedyrektora stacji. Moroz z TVP Kultura związany jest od stycznia br. Dotychczas był szefem redakcji publicystyki anteny, wcześniej pracował w TV Republika oraz był związany m.in. z „Frondą Lux”.

Nowym szefem publicystyki w TVP Kultura został natomiast Tomasz Kempski, dotychczasowy współpracownik Centrum Myśli Jana Pawła II i twórca telewizji internetowej Foksal Eleven. Z wykształcenia Kempski jest filozofem i politologiem.

Piotr Zaremba pozostanie zastępcą redaktora naczelnego tygodnika „W Sieci” (Grupa Fratria) i skupi się na rubryce kulturalnej pisma. Ma również odpowiadać za projekt wkładki o kulturze, która raz w miesiącu będzie dodawana do „W Sieci”.

Z Piotrem Zaremba nie udało nam się skontaktować. - Uważam, że środowiska konserwatywne i centroprawicowe za małą wagę przywiązują do tematyki najszerzej pojmowanych wyzwań cywilizacyjnych, i do kultury. Zamierzam próbować to zmienić - przede wszystkim we własnych mediach. Muszę też skończyć kilka swoich projektów książkowych - wyjaśnił publicysta we wtorek w serwisie wPolityce.pl. Zaznaczył, że być może będzie współpracował z TVP Kultura.

Z danych ZKDP wynika, że w listopadzie ub.r. średnia sprzedaż ogółem „W Sieci” wynosiła 77 260 egz., natomiast z raportu Nielsen Audience Measurement wynika, że w ub.r. udział TVP Kultura w rynku telewizyjnym wyniósł 0,48 proc.

Autor:Łukasz Brzezicki

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas