Kultura2016-02-23
5

TVP Kultura zorganizuje i pokaże koncert na scenie alternatywnej w Opolu

Podczas tegorocznego 53. Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu TVP Kultura pokaże przygotowany przez siebie koncert z artystami sceny alternatywnej - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - To główne wydarzenie muzyczne organizowane przez TVP, a własna scena dla TVP Kultura odzwierciedla pozycję naszej stacji - mówi Mateusz Matyszkowicz, dyrektor anteny.

Co roku Festiwal w Opolu odbywa się w jeden z pierwszych weekendów czerwca. Oprócz transmitowanych w TVP1 koncertów głównych (takich jak „Debiuty”, „SuperPremiery” czy „SuperJedynki”), organizowane są w tych dniach wydarzenia dodatkowe, które nie zawsze były pokazywane na żywo przez Telewizję Polską.

Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, w tym roku TVP Kultura zorganizuje, wyreżyseruje i przeprowadzi transmisję jednego z koncertów dodatkowych, podczas którego wystąpią artyści sceny offowej i alternatywnej. Plan imprezy oraz lista artystów są przygotowywane. Obecnie trwają rozmowy z osobą, która miałaby ten koncert poprowadzić.

- Specyfiką TVP Kultura ma być offowość, to część naszej strategii. Festiwal w Opolu jest głównym wydarzeniem muzycznym organizowanym przez TVP, a własna scena dla TVP Kultura odzwierciedla pozycję naszej stacji. Aspirujemy do bycia jedną z głównych anten - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Mateusz Matyszkowicz, dyrektor TVP Kultura.

Na razie nie wiadomo, w którym dniu opolskiego festiwalu odbędzie się koncert TVP Kultura. Nie ustalono również, czy artyści offowi zagrają przed czy po koncercie głównym. Matyszkowicz podkreśla jednak, że chce przyciągnąć przed ekrany widzów, którzy na co dzień nie oglądają telewizji.

- Mamy obecnie do czynienia ze zjawiskiem takim, że ogromna część pokolenia poniżej 35 roku życia ciągnie do niemainstreamowych tras kulturowych. W tym widzę ogromną przyszłość dla TVP Kultura - zaznacza dyrektor. - Będziemy kłaść nacisk zarówno na kulturę wysoką jak i alternatywną, której jednym z przejawów będzie scena alternatywna w Opolu - podkreśla Mateusz Matyszkowicz.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że zeszłoroczny festiwal w Opolu oglądało w TVP1 średnio 2,98 mln osób. Przełożyło się to na 28,26 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 20,32 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

Autor:Łukasz Brzezicki

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas