Internet2015-02-02
3

TVP liderem telewizyjnym na YouTubie. Najaktywniejsze TV Republika, TV Trwam i Superstacja, słabo Polsat (TOP 25)

Wśród 25 najpopularniejszych kanałów youtube’owych związanych z polskimi nadawcami telewizyjnymi aż dziewięć, w tym liderujące iTVP i „The Voice of Poland”, należy do Telewizji Polskiej. Najwięcej klipów dodano na kanałach TV Trwam, TV Republika, iTVP i Superstacji.

Z danych NapoleonCat.com przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że kanał youtube’owy iTVP ma obecnie (wszystkie dane są z 29 stycznia br.) 113,3 tys. subskrybentów, a zamieszczonych na nim 4 685 klipów zanotowało w sumie 222,9 mln odtworzeń, 79,9 tys. polubień (tzw. łapek w górę) i 22,9 tys. komentarzy. Na kanale zamieszczane są przede wszystkim kilko-kilkunastominutowe fragmenty programów lifestylowych i rozrywkowych z różnych anten Telewizji Polskiej. Wśród najpopularniejszych klipów dominują skecze kabaretowe, głównie z programu „Dzięki Bogu już weekend”. Dwa najchętniej oglądane filmiki, kabaretów Paranienormalni i Ani Mru Mru, oglądano po 5-6 mln razy.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/tvp2-wiosna-z-kabaretowym-show-paranienormalni-tonight ##

Tylko 1,9 mln wyświetleń mniej zanotowały klipy na kanale emitowanego w TVP2 talent show „The Voice of Poland”, którego szósta edycja będzie pokazywana wiosną br. (więcej na ten temat). Przy czym na nim opublikowano 1,5 tys. filmików (głównie występów uczestników programu oraz wywiadów z nimi i jurorami), czyli ponad trzy razy mniej niż na kanale iTVP. Ponadto klipy z „The Voice of Poland” wywołały znacznie większy odzew wśród internautów: 293,8 tys. polubień i 42,5 tys. komentarzy. Hitowe filmiki oglądano po 3-4 mln razy.

Zajmujące kolejne miejsca pod względem wyświetleń kanały Disney Channel Polska i TVN mają więcej subskrybentów niż dwaj liderzy - odpowiednio 132,2 i 201 tys. Na kanale Disney Channel Polska publikowane są przede wszystkim zwiastuny emitowanych w tej stacji seriali, natomiast na kanale TVN - zwiastuny seriali i programów rozrywkowych, a także bonusowe fragmenty talk show Kuby Wojewódzkiego, które są najchętniej oglądanymi materiałami - pięć najpopularniejszych zanotowało po ponad milionie odtworzeń. Przy czym od kiedy półtora roku temu TVN zaczął zamieszczać kilkunastominutowy ciąg dalszy każdego odcinka programu we własnym serwisie VoD, bonusy na YouTubie pojawiają się rzadziej.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/kuba-wojewodzki-stracil-widzow-tvn-chce-odswiezyc-program ##

W dalszej części zestawienia znajduje się jeszcze siedem kanałów należących do Telewizji Polskiej, która spośród czołowych nadawców telewizyjnych udostępnia na YouTubie zdecydowanie najwięcej materiałów. Są to konta konkretnych produkcji (emitowanego w latach 2011-2012 talent show „Bitwa na głosy” i serialu „Rodzinka.pl”, którego nowe odcinki TVP2 będzie pokazywać wiosną br.) oraz dotyczące dziedzin tematycznych (sport, seriale, dzieci, publicystyka, styl życia). Na kanałach dotyczących seriali i filmów zamieszczane są głównie ich zwiastuny, natomiast na kanałach informacyjnych i lifestylowym - kilko-kilkunastominutowe fragmenty programów, np. pojedyncze rozmowy z politykami i sportowcami, reportaże czy wideoblogi dziennikarzy sportowych. Pod większością klipów znajdują się linki do odpowiednich sekcji serwisu TVP.pl lub dostępnych tam całych programów.

Z czołowych nadawców telewizyjnych najsłabiej na YouTubie obecny jest Polsat, który oprócz swojego konta prowadzi kanał Ipli - internetowej aplikacji telewizyjnej należącej do Cyfrowego Polsatu. Na obu kanałach przeważają zwiastuny emitowanych programów, seriali i filmów (a także fragmenty wybranych programów rozrywkowych, np. „Twoja twarz brzmi znajomo”), przy czym notują dużo słabsze wyniki TVP i TVN. Kanał Polsatu z 1,2 tys. klipów odtworzonych w sumie 6 mln razy ma 4,6 tys. subskrybentów, a kanał Ipli z 1,6 tys. filmików wyświetlonych 30,1 mln razy pozyskał 14,7 tys. subskrybentów.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/vod-pl-liderem-player-pl-przyciaga-najdluzej-aplikacja-ipla-traci-na-rzecz-www-analiza-serwisow-vod ##

Zobacz tabelę


Z kolei wśród mniejszych nadawców wyróżniają się Telewizja Trwam, Telewizja Republika i Superstacja, na których kanałach youtube’owych opublikowano najwięcej klipów - odpowiednio 5,4, 4,8 i 4,2 tys. (4,7 tys. pojawiło się na koncie iTVP). Przy czym kanał TV Trwam przestał być aktualizowany wiosną ub.r. A ponieważ został uruchomiony we wrześniu 2011 roku, oznacza to, że w tym okresie zamieszczano na nim ok. 175 filmików miesięcznie. Z kolei na kanale TV Republika, uruchomionym pod koniec października 2013 roku, co miesiąc pojawiało się średnio aż 320 klipów.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/wardega-liderem-polskich-youtuberow-dominuja-kanaly-z-zartami-i-gameplayami-top-50 ##

Oczywiście jeśli zsumować klipy dodane na wszystkich kanałach youtube’owych Telewizji Polskiej, będzie ona pod tym względem zdecydowanym liderem, z ok. 16,5 tys. materiałów na dziewięciu swoich najpopularniejszych kanałach.

Warto zaznaczyć, że mniejsi nadawcy telewizyjni zdecydowanie chętniej publikują na YouTubie całe swoje programy lub ich obszerne części. Postępują tak m.in. TV Republika i Superstacja, w podobnych sposób działała TV Trwam.

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas