We wrześniu br. wśród kanałów tematycznych nowym liderem oglądalności zostały TVP Seriale. W czołowej dziesiątce największy wzrost zanotowała stacja TTV. Top 104 kanały w raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.
Na pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji tematycznych (bez stacji newsowych) we wrześniu 2013 roku awansowały TVP Seriale. W porównaniu do września 2012 roku udział tego kanału zwiększył się o 94,52 proc. do 1,35 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Rok wcześniej stacja ta zajmowała miejsce piąte.
Druga lokata należała do Polsatu Sport, którego średni miesięczny wynik wyniósł 1,14 proc., po wzroście o 131,03 proc. Rok wcześniej stacja ta była 16.
Z 20. na 3. pozycję awansowała nadająca naziemne TTV, której udział wzrósł najbardziej w czołowej dziesiątce zestawienia, bo aż o 154,72 proc. i w analizowanym okresie wyniósł 1,05 proc.
Tuż za podium znalazła się ATM Rozrywka, która rok temu zajmowała miejsce 22. Natomiast jej udział we wrześniu br. wyniósł 0,89 proc., po wzroście o 147,35 proc.
Z kolei z szóstego na piąte miejsce awansowało dziecięce MiniMini+. Udział tego kanału w badanym okresie wyniósł 0,78 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej jego wynik zwiększył się o 16,67 proc.
Ósme miejsce zajęła nadająca od 15 kwietnia br., a monitorowana od 1 maja br. TVP Rozrywka, której udział w ubiegłym miesiącu wyniósł 0,69 proc. Kanał ten można oglądać na trzecim multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.
W pierwszej dziesiątce uplasowały się jeszcze takie stacje jak: TVN Style, Polo TV, Discovery Channel oraz Eska TV.
Zobacz tabelęW grupie 16-49, czyli docelowej dla nadawców komercyjnych, we wrześniu 2013 roku na pierwsze miejsce awansowały TVP Seriale, których udział poszedł do góry o 100,37 proc. do poziomu 1,64 proc. Rok wcześniej stacja ta była trzecia.
Z 25. na 2. miejsce awansowała TTV (1,19 proc.; wzrost o 202,54 proc. - największy w czołowej dziesiątce). Natomiast ostatnia pozycja podium należała do Polsatu Sport, który rok wcześniej był 16. (1,13 proc.; w górę o 106,78 proc.).
Zobacz tabelę
Zestawienie obejmuje kanały tematyczne z wyłączeniem stacji informacyjnych. Dane Nielsen Audience Measurement udostępnione zostały dzięki uprzejmości Atmedia.