Telewizja2018-04-10
11

TVP straciła 5 proc. widowni, ale dalej wyprzedza Polsat ze stacjami ZPR i TVN z Discovery. Szczyt oglądalności na „Faktach”

W ub.r. udział 12 stacji Telewizji Polskiej w rynku oglądalności zmalał o 4,9 proc., ale nadawca z 27,95 proc. pozostał liderem wśród głównych podmiotów. Telewizja Polsat miała 23,92 proc. udziału, a Grupa TVN - 21,81 proc. TVN dobowy szczyt oglądalności notuje w czasie „Faktów”, TVP1 - podczas „Teleexpressu” i „Wiadomości”, Polsat - w czasie „Wydarzeń”, a TVP2 - w wieczornym paśmie serialowym.

Łączna oglądalność minutowa 12 kanałów Telewizji Polskiej w ub.r. wyniosła 1,782 mln widzów, o 118,9 tys. mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 6,2 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement opracowane przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji.

Udział stacji TVP w rynku oglądalności wyniósł natomiast 27,95 proc., po spadku o 1,43 pkt proc., czyli 4,9 proc. Dlaczego to niższy spadek procentowy niż w przypadku liczby widzów? W ub.r. zmalała ogólna liczba osób oglądających telewizję.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/ogladalnosc-telewizji-marzec-2018-tvp1-wyprzedzila-polsat-hity ##

Na łącznym zmniejszeniu się udziału Telewizji Polskiej zaważył spadek wyniku TVP1 - o 1,51 pkt proc. do 9,59 proc. (to 13,6 proc. w dół). Zmalał też wynik TVP2 (o 0,45 pkt proc. do 7,87 proc.), ale to spadek podobny jak w przypadku TVN i Polsatu, o czym szerzej w dalszej części tekstu.

Z drugiej strony udział TVP Info wzrósł o 0,57 pkt proc. do 3,83 proc. (to 17,5 proc. w górę), a TVP ABC - o 0,26 pkt proc. do 1,18 proc. (to aż 28,3 proc. w górę). Natomiast wynik TVP Rozrywka zmalał o 0,1 pkt proc. do 0,99 proc. (czyli o 9,2 proc.), a TVP Polonia - o 0,18 pkt proc. do 0,17 proc. (to aż 48,6 proc. w dół).

Jeśli chodzi o Telewizję Polsat, to jej główny kanał zanotował w ub.r. spadek udziału o 0,54 pkt proc. do 10,91 proc. (to 4,7 proc. w dół). Udział Polsat2 zmalał o 0,05 pkt proc. do 1,47 proc., wynik Polsat News - wzrósł o 0,03 pkt proc. do 1,14 proc., a wyniki Super Polsatu podskoczył o 0,36 pkt proc. do 0,78 proc. (to aż 85,7 proc. w górę).

Z kolei TVN zanotował spadek o 0,5 pkt proc. do 9,87 proc. (czyli o 4,8 proc.), a TVN24 - wzrost o 0,46 pkt proc. do 4,27 proc. (12,1 proc. w górę).

Wynik TTV zwiększył się o 0,18 pkt proc. do 1,78 proc. (czyli o 11,2 proc.), a HGTV - o 0,33 pkt proc. do 0,42 proc. (to aż 467 proc. w górę). TVN Style zanotował spadek o 0,03 pkt proc. do 0,67 proc., TVN Turbo - wzrost o 0,03 pkt proc. do 0,54 proc., a TVN Fabuła - o 0,06 pkt proc. do 0,32 proc.

W czołowej dwudziestce są tylko cztery stacje niedostępne w naziemnej telewizji cyfrowej: TVN24, TVP Seriale, Polsat2 i Polsat News.

W ub.r. stacje Telewizji Polskiej miały łącznie 27,95 proc. udziału w rynku oglądalności, kanały Telewizji Polsat - 23,92 proc., a stacje Grupy TVN - 21,81 proc. udziału.

Pod koniec ub.r. CyfrowyPolsat kupił od ZPR Media za ok. 103 mln zł 100 proc. udziałów spółek nadających kanały Eska TV, Eska TV Extra, Eska Rock TV, Polo TV i Vox Music TV oraz 34 proc. udziałów nadawcy Fokus TV i Nowa TV. W ub.r. stacje Grupy ZPR Media miały 2,21 proc. udziału w rynku oglądalności.

Z kolei w marcu br. sfinalizowano przejęcie Scripps Networks Interactive, właściciela Grupy TVN, przez Discovery za ok. 14,6 mld dolarów. W Polsce kanały Discovery miały w ub.r. 2,45 proc. udziału w rynku oglądalności.

Telewizja Polsat ze stacjami ZPR Media miałaby w ub.r. 26,13 proc. udziału, a Grupa TVN z kanałami Discovery - 24,35 proc.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/telewizja-polsat-miala-w-ub-r-o-2-9-proc-wiecej-z-reklam-15-mln-zl-rocznie-synergii-ze-stacjami-zpr-media ##

Największym z pozostałych nadawców jest Telewizja Puls, której dwie stacje, emitowane w naziemnej telewizji cyfrowej, miał w ub.r. 4,78 proc. udziału w rynku oglądalności.

Stacje innych nadawców zanotowały w sumie 16,79 proc. udziału.

Wszystkie cztery główne kanały telewizyjne najwyższą oglądalność osiągają późnym popołudniem i wieczorem, ale o różnych godzinach. TVN szczyt (ok. 2,8 mln widzów) notuje w czasie „Faktów”, TVP2 - ok. godz. 21, kiedy w dni powszednie pokazywane są hitowe seriale „M jak miłość” i „Na dobre i na złe”.

Oglądalność minutowa TVP1 w czasie „Teleexpressu” zbliża się do 2,5 mln widzów, a w czasie głównego wydania „Wiadomości” - przekracza ten poziom. Natomiast Polsat w szczycie oglądalności w czasie głównego wydania „Wydarzeń” ma nieco ponad 2 mln widzów.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/ogladalnosc-dziennikow-i-kwartal-2018-fakty-liderem ##

Stacja Zygmunta Solorza jest liderem przeciętnej oglądalności w godz. 6-13. Największą przewagę nad konkuretntami ma w paśmie 6-8, ponieważ emituje wtedy „Nowy dzień z Polsat News”, podczas gdy u konkurencji przeważają powtórki.

Autor:tw

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas