Telewizja2017-06-19
19

„Wielka czwórka” z najniższym udziałem w historii. Mecz Polska-Słowacja hitem tygodnia

Najchętniej oglądanym programem telewizyjnym w zeszłym tygodniu był mecz Polska-Słowacja, a na podium znalazły się jeszcze „Fakty” i „Wrocław w Rytmie Disco”. Wśród stacji liderem był Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Największą widownię w zeszłym tygodniu, tj. w okresie od 12 do 18 czerwca 2017 roku, zgromadził mecz piłki nożnej podczas piłkarskich Mistrzostwa Europy U-21 pomiędzy Polską, a Słowacją, który odbył się w zeszły piątek. W Polsacie oglądało go średnio 3,11 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 23,47 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Spotkanie to transmitował również Polsat Sport. Z danych udostępnionych przez Telewizję Polsat wynika, że łączna widownia przegranego przez Polaków pojedynku na obu antenach wyniosła 3,7 mln osób (28 proc. udziału).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Fakty” TVN, które 6 czerwca obejrzało 2,83 mln widzów (25,68 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejszy „Teleexpress” TVP1 zgromadził 2,32 mln widzów (emisja dwa dni wcześniej; 5. pozycja). 2,22 mln oglądających miały pokazane 12 czerwca „Wiadomości” TVP1 (7. pozycja).

Trzecie miejsce zajął koncert „Wrocław w rytmie disco”, który odbył się 14 czerwca br. z okazji 25-lecia istnienia muzyki disco polo w Polsce. Muzyczne wydarzenie na żywo na antenie Polsatu śledziło średnio 2,62 mln widzów, co dało stacji 22,50 proc. udziału.

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był tutaj piątkowy mecz Polska-Słowacja, który w samym Polsacie oglądało średnio 1,35 mln osób, co dało stacji 26,76 proc. udziału.

Drugie miejsce zajął koncert „Wrocław w rytmie disco” (1,15 mln widzów; 25,98 proc. udziału), a podium uzupełnia siatkarski mecz Ligi Światowej Polska-USA (1,01 mln widzów; 18,08 proc. udziału).

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 1,16 pkt. proc. do 10,98 proc.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował TVN, której udział w analizowanym okresie wyniósł 8,96 proc., po wzroście o 0,11 pkt. proc. Na ostatnią lokatę podium spadła z kolei TVP1. Udział tej stacji wyniósł 8,76 proc. (w dół o 0,10 pkt. proc.). Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 6,21 proc. (- 0,63 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 36,69 proc. do 34,91 proc. Jak wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl, jest to najniższy tygodniowy wynik czterech głównych stacji w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24 (4,59 proc.; w dół o 0,25 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem też był Polsat. Udział tej stacji zmniejszył się o 1,44 pkt. proc. do 12,45 proc.

Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 11,53 proc., po wzroście udziału wynoszącym 0,20 pkt. proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (w dół o 0,32 pkt. proc. do 5,29 proc.) i Jedynka (- 0,36 pkt. proc. 5,14 proc.).

Zobacz tabelę

W grupie wiekowej 16-59 pierwszy również był Polsat (w dół o 1,51 pkt. proc. do 12,05 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(19)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas