Telewizja2022-08-22
14

Telewizja Polska kupiła cztery wozy transmisyjne za 33 mln zł

W ub.r. Telewizja Polska zawarła umowy kupna czterech wozów transmisyjnych, płacąc łącznie 33,45 mln zł. Na trzy inne pojazdy nadawca wydał 1,38 mln zł.

W swoim sprawozdaniu Telewizja Polska podała, że w styczniu ub.r. zawarła z firmą Studiotech umowę dotyczącą kupna trzech wozów transmisyjnych, na potrzeby ośrodków regionalnych w Gdańsku, Lublinie i Poznaniu. Umowa opiewała na 29,26 mln zł (kwoty podane w tekście to ceny brutto), wszystkie pojazdy zostały dostarczone w ciągu roku.

Natomiast we wrześniu nadawca porozumiał się ze spółką 4Visions co do kupna za 4,19 mln zł wozu satelitarnego UHD, z którego ma korzystać Telewizyjna Agencja Informacyjna. Termin dostarczenia samochodu wyznaczono na kwiecień br.

TVP kupiła też, dla swojego Centrum Usług Produkcyjnych, dwa samochody techniczne z zabudową do przewozu sprzętu oświetleniowego. Umowę, o wartości 899,3 tys. zł, zawarto w grudniu ub.r., samochody mają zostać dostarczono do drugiej połowy sierpnia br.

Natomiast na potrzeby swojego oddziału w Gorzowie Wielkopolskim firma w lutym ub.r. zamówiła u spółki Studiotech, za 479,7 tys. zł, samochód stacji satelitarnej DSNG POL. Umowa została zrealizowana w części dostawy samochodu i jego zabudowy.

W br. trzy auta pomocnicze dla oddziałów TVP

W lutym br. Telewizja Polska podpisała ze spółką Airbe, wybraną w postępowaniach przetargowych, umowy dotyczące dostawy trzech aut ciężarowych, wraz z zabudową, które będą pełnić funkcję pojazdów pomocniczych dla wozów transmisyjnych HD.

Samochody zostały zamówione dla oddziałów TVP w Poznaniu, Lublinie i Gdańsku, dwa kosztują po 746,6 tys. zł, a jeden - 740,5 tys. zł. Auto do ośrodka w Gdańsku ma zostać dostarczony w listopadzie, a te do oddziałów w Poznaniu i Lublinie - w grudniu br.

W ub.r. przychody Telewizji Polskiej zwiększyły się o 7,2 proc. do 3,25 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 21,7 proc. do 3,12 mld zł zysk netto skurczył się ze 198,32 do 3,89 mln zł.

W planie finansowym na br. Telewizja Polska zapisała wzrost przychodów do 3,42 mld zł, zwiększyć mają się zarówno wpływy z reklam i sponsoringu, jak i rekompensaty abonamentowej. W górę pójdą też koszty energii i usług zewnętrznych, a ze sprzedaży obligacji skarbowych nadawca spodziewa się minimum 171 mln zł straty.

Autor:tw

KOMENTARZE(14)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas