Telewizja2023-03-07
21

TVP nie ujawnia, ile wydała na serwis młodzieżowy. „Tajemnica przedsiębiorstwa”

Kampania billboardowa serwisu i aplikacji SwipeToKampania billboardowa serwisu i aplikacji SwipeTo

Telewizja Polska nie udzieliła posłance PO Aleksandrze Gajewskiej informacji, ile kosztował uruchomiony jesienią ub.r. serwis młodzieżowy SwipeTo. Uzasadniła, że to tajemnica przedsiębiorstwa.

W interpelacji z początku grudnia ub.r. Aleksandra Gajewska spytała, ile wyniosły koszty przygotowania i kampanii reklamowej SwipeTo oraz budżet na wynagrodzenia osób nadzorujących serwis. Poprosiła też o informację, czy witryna została sfinansowana z tzw. rekompensaty abonamentowej lub ze środków w ramach umowy ze spółką państwową.

Zwróciła uwagę, że SwipeTo osiągnął jak na razie niewielką popularność w mediach społecznościowych: pod koniec listopada miał niecałe 1,2 tys. followersów na Instagramie, nieco ponad 600 na Facebooku i ponad 700 na TikToku, a jego aplikacja mobilna miała średnią ocen 1,9 w App Store i 1,4 w Google Play.

Zgodnie z procedurą interpelacja trafiła do ministra kultury i dziedzictwa narodowego, sprawującego nad mediami publicznymi nadzór właścicielski z ramienia Skarbu Państwa. Resort zwrócił się po informacje do Telewizji Polskiej, a ta stwierdziła, że dane o budżecie SwipeTo stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.

TVP: ujawnienie danych finansowych naruszałoby interesy spółki

- Zgodnie z art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji powyższe kwestie stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa, gdyż mają charakter nieujawnionych do wiadomości publicznej informacji posiadających wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności. W ocenie TVP S.A. szczegółowe dane, o których mowa powyżej, są danymi posiadającymi wartość gospodarczą, co sprawia, że - stosownie do art. 11 ust. 1 ww. ustawy - ich ujawnienie byłoby czynem nieuczciwej konkurencji i mogłoby naruszyć istotne interesy spółki - czytamy w odpowiedzi na interpelację.

TVP przypomniała, że serwisy internetowe o różnej tematyce (informacja i publicystyka, kultura, rozrywka, edukacja, treści dla dzieci, młodzieży, młodych dorosłych, a także poradnictwo, bezpieczeństwo i ochrona konsumenta czy sport) tworzy zgodnie z zapisami swojej karty powinności na lata 2020-2024, przyjętej przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

- Koszty tworzenia tych serwisów pokrywane są ze źródeł, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 1 oraz ust. 2 ustawy z 29 grudnia 1992 roku o radiofonii i telewizji - zaznaczono. We wskazanych przepisach jako przychody mediów publicznych podano abonament radiowo-telewizyjny i dotacje z budżetu państwa.

SwipeTo od 5 miesięcy

Platforma SwipeTo, działająca jako serwis www i aplikacja mobilna, została uruchomiona 5 października ub.r. Oferuje treści (teksty, wideo, podcasty) skierowane do osób w wieku 17-29 lat.

Witrynę przygotowywano przez dwa lata, za branding i wygląd odpowiadała Agencja 24/7. Redakcja liczy 30 osób, jej szefem jest Bartłomiej Jakubowski.

Przez pierwsze dwa tygodnie aplikację SwipeTo na Androida pobrano jedynie 500 razy. W kolejnych miesiącach witrynę odwiedzało zbyt mało uczestników badania Mediapanel, żeby można było oszacować jej wyniki.

Autor:tw

KOMENTARZE(21)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas