Telewizja 2015-05-06
5

TVP z 115 mln zł zysku brutto. Więcej z abonamentu, mniej z reklam

Telewizja Polska w I kwartale br. miała 114,7 mln zł zysku brutto. Spółka zanotowała wzrost przychodów z abonamentu, ale zmalały przychody z reklam i sponsoringu.

Zysk brutto TVP w pierwszych trzech miesiącach był o 9,1 mln zł wyższy niż w analogicznym okresie ub.r. Był też lepszy o taką samą kwotę od wyniku zaplanowanego przez spółkę. Na poprawę wyniku finansowego spółki wpływ miał wzrost jej przychodów oraz mniejsze niż zakładano koszty.

Przychody abonamentowe TVP w I kwartale br. wyniosły 214,1 mln zł i były wyższe o 6,2 mln zł niż rok temu. Natomiast o 3,9 mln zł spadły przychody publicznego nadawcy z reklamy i sponsoringu. - Spadek przychodów wynika z faktu, że w lutym 2014 roku transmitowane były igrzyska olimpijskie w Soczi - podano w komunikacie.

Koszty działalności operacyjnej Telewizji Polskiej w okresie styczeń - marzec br. wyniosły 349,4 mln zł i były niższe od wartości zaplanowanych na ten okres.

TVP informuje, że kontynuuje restrukturyzację zarówno sfery kosztów, jak i w zakresie dywersyfikacji przychodów oraz optymalizacji zbędnego majątku. Spółka podtrzymuje zapowiedź, że rok 2015 zakończy z dodatnim wynikiem finansowym (więcej na ten temat).

Autor: pp

KOMENTARZE (5) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas