Reklama2014-03-11
11

TVP zaczęła sprzedaż reklam przy mundialu. Finał za 200 tys. zł

Biuro reklamy Telewizji Polskiej rozpoczęło sprzedaż reklam przy transmisjach z piłkarskich mistrzostw świata, które w czerwcu i lipcu odbędą się w Brazylii. Spoty przy najważniejszych meczach kosztują od 66 do 202 tys. zł.

W TVP1 i TVP2 reklamy przy meczach fazy grupowej mistrzostw kosztują od 5 tys. zł do 83,9 tys. zł (wszystkie podane w tekście kwoty to ceny spotów 30-sekundowych). Tę najwyższą cenę trzeba zapłacić za reklamę przed drugą połową inaugurującego turniej spotkania Brazylia - Chorwacja. Spoty przy meczach 1/8 finału kosztują od 25 do 81,9 tys. zł, a przy ćwierćfinałach - od 26,2 do 86,7 tys. zł.

Ceny reklam przy półfinałach wynoszą od 66,3 do 162,1 tys. zł, przy meczu o trzecie miejsce - od 64,9 do 136,9 tys. zł, a przy finale - od 76,1 do 202,6 tys. zł. Korzystniejszą kolejność swojego spotu w tych blokach (poza miejscami wykupionymi przez sponsorów mundialu) każda firma będzie mogła wykupić w licytacji, o której terminie biuro reklamy TVP poinformuje niebawem.

Telewizja Polska będzie pokazywać wszystkie mecze mundialu w Brazylii od 12 czerwca do 13 lipca na antenach TVP1, TVP2 i TVP Sport. Spotkania będą zaczynać się o godz. 17.00, 18.00, 21.00, 22.00 i północy polskiego czasu, mecze 1/8 finału i ćwierćfinały - tylko o godz. 18.00 i 22.00, półfinały i mecz o trzecie miejsce - o 22.00, a finał - o 21.00. Do turnieju nie zakwalifikowała się nasza reprezentacja.

Oprócz spotkań Telewizja Polska będzie pokazywać programy ze skrótami i analizami wszystkich meczów (w TVP2 najczęściej w godz. 16-17, a w TVP1 głównie ok. 23.30). Ponadto transmisje będę jednocześnie emitowane w TVP Sport, w którym na spot przy nich trzeba wydać od 300 do 600 zł.

Jeszcze droższe niż przy tegorocznym mundialu były w Telewizji Polskiej reklamy przy transmisjach z Euro 2012 - przy meczach Polaków cennikowo kosztowały od 100 do 277 tys. zł, a przy finale od 107 do 226 tys. zł, zorganizowano też licytację dotyczącą kolejności emisji spotów w tych blokach. Cennikowe przychody TVP z reklam przy turnieju wyniosły 122,5 mln zł, a największymi marketerami były Coca-Cola Poland Services, McDonald’s, Hyundai-Kia Group, Sharp i Grupa Żywiec (zobacz szczegóły).

Autor:tw

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas