Telewizja2020-10-17
18

TVP zamawia najwięcej egzemplarzy "Sieci", "Rzeczpospolitej" i "Do Rzeczy"

Jacek Kurski, prezes TVP; fot. AKPAJacek Kurski, prezes TVP; fot. AKPA

Telewizja Polska ogłosiła przetarg na dostawę prasy polskiej i zagranicznej na okres 24 miesięcy. Z ogłoszenia o zamówieniu wynika, że zgłosiła największe zapotrzebowanie na "Sieci", "Rzeczpospolitą" i "Do Rzeczy".

W dokumentach przetargowych opublikowanych przez Telewizję Polską czytamy, że publiczna telewizja potrzebuje dostawy prasy polskiej i zagranicznej do głównego oddziału w Warszawie oraz do oddziałów terenowych TVP przez 2 lata.

Dla oddziału głównego TVP chciałaby, aby wykonawca zamówienia dostarczył po 51 egzemplarzy każdego wydania „Sieci”, 44 egzemplarze każdego wydania „Rzeczpospolitej”, 42 - tygodnika „Do Rzeczy”, 38 – „Dziennika Gazety Prawnej”, 30 – „Polityki”, 29 – „Super Express”, 24 – „Wprost” (obecnie ukazuje się w wersji cyfrowej, nie w papierowej – przyp.red.), 22 – „Polska The Times”, 20 – „Gazety Polskiej”, 19 – „Gazety Polskiej Codziennie”, 9 – „Gościa Niedzielnego”, 8 – „Gazety Wyborczej”, 6 – „Faktu”.

Jeśli chodzi o pozostałe oddziały terenowe TVP zgłoszono zapotrzebowanie na 12 egzemplarzy „Rzeczpospolitej”, 13 – „Gazety Polskiej Codziennie”, 5 – „Gazety Polskiej”, 10 – „Sieci”, 9 – „Do Rzeczy”, 5 – „Dziennika Gazety Prawnej”, 3 – „Polityki”, 2 – „Super Expressu”. Zamówienie obejmuje także pojedyncze wydania lokalnych dzienników czy pojedyncze wydania tygodników. „Faktu” do terenowych oddziałów Telewizji Polskiej nie zamówiono w ogóle.

Postępowanie zostanie rozstrzygnięte 23 października br.

W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 16,7 proc. do 2,56 mld zł oraz 89 mln zł zysku netto. Na koniec roku nadawca miał 2 790 etatowych pracowników zarabiających średnio 9 572 zł. Z kolei W pierwszej połowie br. Telewizja Polska zanotowała 936,5 mln zł zysku netto. Przychody spółki wyniosły 2,27 mld zł, w przeważającej części pochodziły one z abonamentu i rekompensaty abonamentowej, co zasiliło budżet TVP kwotą prawie 1,8 mld zł. Wpływy z reklamy spadły rok do roku o 21 proc.

Autor:Nikola Bochyńska

KOMENTARZE(18)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas