Technologie2021-11-15
3

TVP chce wydać 760 tys. zł na smartfony, dostała ofertę droższą o 180 tys. zł

Telewizja Polska w ramach zamówienia publicznego chce kupić 479 smartfonów i siedem tabletów. Przy czym jedyna oferta, którą otrzymał nadawca, o ponad 180 tys. zł przekracza wyznaczony budżet.

Postępowanie ogłoszone przez Telewizję Polską pod koniec października dotyczy 479 smartfonów i 7 tabletów o różnych specyfikacjach technicznych. Wśród smartfonów 370 ma mieć jednakowe parametry, inne parametry wskazano dla 35 i 30 urządzeń, a pozostałe należą do kilku grup określonych jako smartfony biznesowe.

Zapowiedziano, że wybrana firma na dostawę urządzeń będzie mieć 65 dni po podpisaniu umowy oraz udzieli gwarancji: na minimum 24 miesiące dla telefonów z Androidem i minimum 12 miesiące dla tych z iOS. Jedyne kryterium oceny ofert do cena brutto, nie wymagano wadium.

Jedyną ofertę w ramach postępowania złożyła spółka Toya Systemy Komputerowe, zaproponowała cenę 942,7 tys. zł.

Równocześnie Telewizja Polska poinformowała, że na realizację zamówienia chce przeznaczyć maksymalnie 761,4 tys. zł.

To drugie podejście Telewizji Polskiej do tego zamówienia, poprzednie zakończył się bez rozstrzygnięcia.

TVP planuje 3,2 mld zł wpływów i 250 mln zł straty

W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 330 mln zł do 3,04 mld zł, a koszty jej działalności zwiększyły się o 120 mln zł do 2,82 mld zł. Wpływy nadawcy z reklam i sponsoringu zmalały o 12 proc. do 740 mln zł, natomiast z abonamentu rtv i zeszłorocznej rekompensaty wyniosły 2,04 mld zł (to 584 mln zł więcej niż w 2019 roku). Spółka osiągnęła 198 mln zł zysku netto.

Na koniec ub.r. w Telewizji Polskiej było 2 867 pracowników etatowych, o 42 więcej niż rok wcześniej. Każdy zarabiał średnio 9 832 zł brutto (bez nagród i odpraw), wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,17 mln zł. Łączne nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się o 6,2 proc. do 545,19 mln zł.

W planie finansowym na br. TVP zakłada wzrost przychodów o 5,4 proc. do 3,2 mld zł oraz spadek wyniku netto ze 198,3 mln zł zysku do 250 mln zł straty. Rentowność nadawcy obniżą m.in. koszty obsługi Euro 2020 i igrzysk oraz uruchomienia nowych stacji.

W br. Telewizja Polska otrzymała kolejne 1,71 mld zł w ramach rekompensaty abonamentowej. Ustawa budżetowa, w której zapisano łącznie 1,95 mld zł rekompensaty dla TVP, Polskiego Radia i publicznych rozgłośni regionalnych, została podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę pod koniec stycznia.

W pierwszej połowie br. Telewizja Polska osiągnęła ponad 80 mln zł zysku netto przy 1,5 mld zł przychodów. Z reklam i sponsoringu zarabia mniej niż planowała, zwiększyła zatrudnienie, przy czym tylko w swojej centrali.

Autor:tw

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas