Telewizja2015-01-05
12

TVP1 i Polsat liderami rynku w 2014 roku. TVP2 ostro w dół

W 2014 roku liderem oglądalności w całym rynku telewizyjnym była TVP1, natomiast w grupie komercyjnej pierwsze miejsce zajął Polsat, któremu udało się wyprzedzić TVN. Wszystkie główne kanały zanotowały spadki widowni, a najwięcej straciła TVP2.

Pozycję lidera rynku telewizyjnego w 2014 roku udało się utrzymać Jedynce. Jej udział spadł jednak o 6,76 proc.  do 12,27 proc. - wynika z danych telemetrycznych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu ponownie znalazł się Polsat, którego udział w 2014 roku zmalał o 3,43 proc. - najmniej w tzw. wielkiej czwórce. Jego wynik uplasował się na poziomie 11,84 proc. Ostatnie miejsce na podium zajął TVN z udziałem wynoszącym 11,68 proc. po spadku o 6,78 proc.

Największy spadek wśród głównych kanałów zanotowała Dwójka, będąca bez zmian na pozycji czwartej. Jej wynik zmalał w 2014 roku o 8,73 proc. i wyniósł 9,41 proc.

Łączny udział tzw. wielkiej czwórki w 2014 roku wyniósł 45,20 proc., podczas gdy w 2013 roku było to 48,26 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka naziemna stacja TVN7, którego udział, wynoszący 3,53 proc., się nie zmienił. Oczko niżej znalazł się także nadający naziemnie kanał TV Puls (3,11 proc.; wzrost o 0,97 proc.), natomiast siódme miejsce zajęła informacyjna stacja TVN24 (2,99 proc.; w dół o 3,86 proc.). Była to najwyżej sklasyfikowana telewizji kablowo-satelitarna.

W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze stacje: TVP Info (wzrost o 10 proc.), TV4 (spadek o 9,46 proc. – największy w rankingu) i Polsat 2 (- 6,15 proc.).

Największy wzrost w zestawieniu top 20 stacji 2014 roku zanotowała będąca na miejscu 14. TVP Regionalna, której udział wzrósł aż o 202,78 proc. Kanał ten ruszył jednak dopiero 1 września 2013 roku.

Zobacz tabelę

 

W grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera w ub.r. należała do Polsatu, który awansował z miejsca drugiego. Stało się tak, mimo że kanał ten zanotował spadek udziału względem 2013 roku o 1,55 proc. do 13,30 proc.

Z pierwszej na drugą lokatę spadł TVN. Jego wynik zmalał bowiem o 7,23 proc. i wyniósł 12,95 proc. Na trzecim miejscu znalazła się TVP1, tracącą 4,52 proc. do 9,08 proc.

Czwarta w 2014 roku była TVP2. Zanotowała ona największy spadek w tzw. wielkiej czwórce i zarazem w całym top 20 stacji, wynoszący aż 8,19 proc. Udział Dwójki spadł do 8,18 proc.

Łączny udział czterech głównych stacji w 2014 roku uplasował się na poziomie 43,51 proc. względem 45,89 proc. rok wcześniej.

Piąte miejsce w grupie 16-49 zajęła TV Puls, której wynik poszedł do góry o 6,55 proc. do 3,58 proc. Spadki zanotowały za to zajmujące kolejne miejsca stacje TVN7 (spadek o 6,18 proc.) i TV4 (- 1,37 proc.)

Największy wzrost w zestawieniu (wynoszący 89,13 proc.) odnotowała będąca na pozycji 20. TVP Rozrywka.

Zobacz tabelę

Autor:PP

KOMENTARZE(12)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas