Telewizja2015-04-07
2

TVP1 i Polsat liderami w I kwartale. Mocno do góry TVP Info

W I kwartale br. największy udział w całym rynku telewizji miała TVP1, zaś w grupie komercyjnej wygrał Polsat. Największy spadek wśród głównych kanałów zanotowała TVP2, a najwięcej zyskało TVP Info.

Najpopularniejszą stacją w okresie od stycznia do marca br. była telewizyjna Jedynka, której udział w porównaniu do I kwartału 2014 roku spadł jednak o 8,10 proc. i wyniósł 12,93 proc. - wynika z danych telemetrycznych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Na wysoki wyniki TVP1 rok temu wpływ miały m.in. zimowe igrzyska olimpijskie, które ten kanał relacjonował w lutym ub.r.

Na drugą pozycję z trzeciej awansował Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 0,60 proc. do 10,92 proc. Natomiast na ostatnią lokatę podium spadł TVN. Jego wynik w porównaniu do I kwartału ub.r. zmalał zdecydowanie bardziej niż wynik konkurenta, bo o 8 proc. do 10,92 proc.

To jednak będąca na czwartym miejscu TVP2 zanotowała największy spadek w zestawieniu, wynoszący 9,24 proc. Jej średni udział w I kwartale br. uplasował się na poziomie 9,43 proc.

Łączny udział tzw. wielkiej czwórki zmalał z 47,99 proc. z I kwartale 2014 roku do 44,87 proc. w I kwartale 2015 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN7 ze średnim wynikiem na poziomie 3,39 proc., po wzroście o 1,19 proc.

Oczko niżej znalazł się konkurencyjny kanał TV Puls (3,18 proc.; wzrost o 5,65 proc.). Zaś z ósmego na siódme miejsce awansowała stacja TVP Info. Jej wynik zwiększył się o 19,62 proc. do 3,11 proc. Był to największy wzrost w zestawieniu.

Zobacz tabelę


W grupie komercyjnej 16-49 pozycję lidera zajął Polsat, którego udział wyniósł tutaj 13,44 proc., po wzroście o 1,82 proc. Natomiast udział zajmującego drugie miejsce TVN zmalał o 2,84 proc. do 12,68 proc.

Na kolejnych miejscach znalazły się kanały telewizji publicznej: TVP1, która zaliczyła spadek aż o 15,30 proc. (największy w rankingu) do 8,86 proc. oraz TVP2 (8,37 proc. udziału; w dół o 6,17 proc.).

W grupie 16-49 tuż za tzw. wielką czwórką znalazła się TV Puls, zyskująca tutaj 14,29 proc. do 3,84 proc.

Największy wzrost w tej grupie zanotowała TV4 - jej wynik poszedł do góry o 33,07 proc. do 3,38 proc.

Zobacz tabelę

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas