Po jedenastu i pół miesiącach 2014 roku liderem rynku telewizyjnego jest - tak jak rok wcześniej - Jedynka. Natomiast w grupie komercyjnej na pierwszym miejscu znalazł się Polsat, któremu udało się wyprzedzić TVN.
W okresie od 1 stycznia do 17 grudnia br. największy udział w rynku telewizyjnym miała TVP1. Wynik publicznego kanału to 12,23 proc., ale stacja ta zanotowała spadek udziału o 6,86 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measuremnet przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl przez dom mediowy MediaCom.
Na drugie miejsce z trzeciego awansował Polsat. Mimo dużej ofensywy programowej jego udział zmalał o 3,4 proc. do 11,89 proc. Stacji udało się jednak wyprzedzić TVN, który zanotował dwa razy większy spadek od Polsatu wynoszący 6,73 proc. TVN spadł na trzecią lokatę z drugiej, a jego udział zmalał do 11,78 proc.
Tuż poza podium - tak jak rok temu - znalazła się Dwójka z udziałem wynoszącym 9,4 proc., czyli o 8,56 proc. mniejszym niż w 2013 roku.
Piątą stacją w Polsce pozostaje TVN7. W okresie od 1 stycznia do 17 grudnia br. jej wynik wyniósł 3,54 proc., niemal tyle samo ile rok wcześniej (spadek o 0,28 proc.).
Na szóstą lokatę z siódmej awansowała TV Puls (3,09 proc. udziału, wzrost o 0,98 proc.), spychając o oczko niżej TVN24. To był najchętniej oglądana stacja z telewizji płatnej, notująca 3,01 proc. udziału. (- 4,14 proc.).
Zobacz tabelę
- W grupie 16-49 obserwujemy duży spadek udziału w rynku TVN, który stracił pozycję lidera na rzecz Polsatu - mówi Maciej Gronau, investment director w domu mediowym MediaCom
Udział Polsatu po 11 i pół miesiącach tego roku wyniósł 13,37 proc. po spadku względem analogicznego okresu ub.r. (o 1,55 proc.). Z kolei wynik spadającego na drugie miejsce TVN zmalał aż o 7,38 proc. do 13,06 proc.
Na trzeciej i czwartej pozycji zestawienia znalazły się TVP1 i TVP2. Udział Jedynki poszedł w dół o 4,13 proc. i wyniósł 9,06 proc. Natomiast Dwójka straciła 8,1 proc. i jej wynik to 8,17 proc.
Piąte miejsce w grupie 16-49 udało się zająć TV Puls z udziałem 3,56 proc. Kanał ten zanotował wzrost o 8,1 proc., dzięki czemu awansował o jedną lokatę.
- W zestawieniu top 15 stacji największe wzrosty odnotowała stacja Puls 2, której udziały w rynku wzrosły o połowę. Tak duże wzrosty widowni tej stacji obserwujemy zarówno w grupie 16-49 jak i w 4+ - podkreśla Maciej Gronau.
Zobacz tabelę