Telewizja2016-01-05
19

TVP1 liderem rynku TV w 2015 roku, Polsat wygrał w 16-49. Udział „wielkiej czwórki” spadł poniżej 45 proc.

W 2015 roku liderem rynku telewizyjnego pozostała TVP1, natomiast w grupie komercyjnej kolejny rok z rzędu wygrał Polsat. Mocno do góry poszły wyniki naziemnych stacji Stopklatka TV, TV6 oraz TVP Info.

Pozycję lidera rynku telewizyjnego w 2015 roku udało się utrzymać Jedynce. Średni udział publicznej stacji wzrósł o 0,08 proc. do 12,28 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu ponownie znalazł się Polsat, którego udział w 2015 roku zmalał o 2,03 proc. Jego wynik uplasował się na poziomie 11,60 proc. Ostatnie miejsce na podium zajął TVN z udziałem wynoszącym 10,65 proc. po spadku o 8,82  proc. - największym w czołówce rankingu.

Bez zmian na czwartej pozycji zestawienia znalazła się TVP2, której średni wynik zmalał w ub.r. o 7,33 proc. do 8,72 proc.

Łączny udział tzw. wielkiej czwórki w 2015 roku wyniósł 43,25 proc., podczas gdy w 2014 roku było to 45,2 proc.

Na piątej pozycji znalazła się stacja informacyjna TVP Info, notująca wzrost aż o 22,73 proc. Jej udział w ub.r. uplasował się na poziomie 3,51 proc.

Trzy kolejne miejsca zajęły: TVN7 (3,30 proc. udziału, spadek o 6,52 proc.), TV4 (3,27 proc., + 22,01 proc.) i TVN24 (3,22 proc., + 7,69 proc.)  Ten ostatni kanał był najwyżej sklasyfikowaną stację kablowo-satelitarną. Na dziewiątej lokacie znalazła się TV Puls (3,09 proc., - 0,64 proc.), oczko niżej był Puls 2 (1,62 proc., +6,58 proc.).

Największy wzrost w zestawieniu top 20 stacji w 2015 roku zanotowała będąca na miejscu 18. Stopklatka TV, której udział wzrósł aż o 46,67 proc. i wyniósł 0,88 proc. Kanał ten ruszył jednak dopiero 15 marca 2014 roku. Z kolei najwięcej stracił będący na 11. miejscu Polsat 2 - jego udział spadł o 13,69 proc. do 1,45 proc.

Zobacz tabelę

W grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera w 2015 roku drugi rok z rzędu należała do Polsatu. Kanał ten jednak zanotował spadek udziału o 0,68 proc. do 13,21 proc. Na drugiej pozycji pozostał TVN. Jego średni wynik zmalał o 4,09 proc. i wyniósł 12,42 proc.

Najwięcej (7,49 proc.) wśród głównych kanałów straciła Jedynka, będąca na trzeciej pozycji. Jej średni udział to 8,40 proc. Plasująca się oczko niżej Dwójka zanotowała spadek wyniku o 5,75 proc. do 7,71 proc.

Łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w 2015 roku w grupie 16-49 uplasował się na poziomie 41,74 proc. względem 43,51 proc. rok wcześniej.

Piąta lokata w tym zestawieniu należała do TV Puls, notującej tutaj wzrost udziału o 3,63 proc. do 3,71 proc. Kolejne miejsca zajęły: TV4 (3,67 proc. udziału, wzrost 27,43 proc.) i TVN7 (3,44 proc., + 2,99 proc.).

Największy wzrost w grupie komercyjnej (wynoszący 50,79 proc.) w 2015 roku zanotowała także Stopklatka TV, zaś liderem spadku był Polsat 2 (stracił on 17,92 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(19)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas