Telewizja2014-02-05
7

TVP1 liderem w naziemnej telewizji cyfrowej. Puls 2 podwoił wynik

W styczniu 2014 roku wśród odbiorców naziemnej telewizji najchętniej oglądana była niezmiennie TVP1. Największym wzrostem pochwalić się mogła stacja Puls 2, natomiast najwięcej straciła telewizja TV4.

Wśród widzów oglądających naziemną telewizję cyfrową w styczniu 2014 roku liderem oglądalności była TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do stycznia 2013 roku zmniejszył się o 0,22 proc. i wyniósł 18,34 proc.

Na drugim miejscu znalazł się Polsat, który zanotował udział na poziomie 15,65 proc., po spadku w skali roku o 4,75 proc. Ostatnią pozycję podium zajęła TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 5,75 proc. i wyniósł 12,78 proc. Natomiast czwarta lokata przypadła stacji TVN, której udział zmalał o 13,85 proc. do 10,82 proc.

Tuż za tzw. „wielką czwórką” uplasował się kanał TV Puls (5,51 proc.; spadek o 13,09 proc.).

Największy spadek udziału odnotował kanał TV4, którego średni miesięczny wynik zmniejszył się o 21,80 proc. do 3,73 proc. Tym samym stacja ta spadła z miejsca ósmego na dziewiąte.

Natomiast największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym aż 105,48 proc., pochwalić się mogła stacja Puls 2, która awansowała z pozycji jedenastej na ósmą. Jej średni udział w styczniu br. wyniósł 4,50 proc.

Zobacz tabelę


W grupie komercyjnej 16-49 w styczniu 2014 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 18,19 proc. zanotowała względem analogicznego okresu rok wcześniej spadek o 7,48 proc.

Drugie miejsce należało do TVP1, której udział zmalał o 4,83 proc. do 12,42 proc. Na ostatniej pozycji podium sklasyfikowana została stacja TVN, której średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 11,37 proc., po spadku w skali roku o 10,68 proc. Natomiast czwartą lokatę zajęła TVP2 (10,39 proc.; spadek o 6,31 proc.).

Piąta pozycja w tym rankingu przypadła TV Puls, która w tej grupie zanotowała spadek o 9,51 proc. do 7,33 proc.

Największym wzrostem również i w tej grupie wiekowej pochwalić się mogła TVP Historia, której udział poszedł do góry aż o 125,45 proc. do 1,24 proc. Z kolei największy spadek (o 35,90 proc.) odnotowało TVP Info. Jego wynik to zaledwie 1,75 proc.

Zobacz tabelę


23 lipca 2013 roku zostały wyłączone ostatnie naziemne nadajniki analogowe. Od tego czasu naziemna telewizja jest dostępna tylko w formie cyfrowej (więcej na ten temat).

Autor:mk

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas